سرپرست هیئت شنای استان کرمانشاه می گوید: وضعیت شنای استان با تفکیک رده های سنی بهتر شده و استعداد یابی نیز دردستور کار قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

پیمان جاویدان گفت: در حال حاضر تمرینات رده های مختلف سنی شنای استان در حال انجام است و برای هر رده مربی جدا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر پنج شناگر کرمانشاهی به تیم ملی شنا و چهار نفر نیز به تیم واترپلو کشور دعوت شده اند.

سرپرست هئیت شنای استان کرمانشاه با اشاره به مقام های خوب شناگران استان در مسابقات کشوری و جهانی، خاطرنشان کرد: اخیرا در بخش شنای موزون و شیرجه نونهالان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دادیم.

به گفته جاویدان هم اکنون بیش از 40 شناگر در شهر کرمانشاه تحت نظارت هئیت شنا فعالیت می کنند و هر یک از باشگاه ها نیز شناگرهای خاص خود را دارند که زیر نظر مریبان به شنا می پردازند.

جاویدان با تاکید بر اینکه مربیان شنای خوبی در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در بخش مردان سه مربی درجه اول، هشت مربی درجه دو و 35 تا 45 مربی درجه سوم داریم و در بخش بانوان نیز تقریبا همین تعداد مربی داریم.

وی تعداد استخرهای شنای سطح استان را نیز 25 استخر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد چهار استخر دولتی و مابقی خصوصی هستند.

سرپرست هئیت شنای استان کرمانشاه یادآوری کرد: نظارت بر بهداشت و قیمت استخرها بر عهده تربیت بدنی، مرکزبهداشت و تعزیرات است و هئیت شنا تنها بر فعالیت مریبان و آمادگی آن ها نظارت دارد.

جاویدان در خصوص برنامه های سال جاری این هیئت هم گفت: تمرینات را ادامه می دهیم و متنظر اعلام برنامه فدراسیون برای شرکت در مسابقات هستیم.

وی معتقد است اگرچه تربیت بدنی بودجه ای ندارد که به هئیت شنا اختصاص دهد اما مشکل چندانی از نظر امکانات برای این هیئت وجود ندارد.

سرپرست هئیت شنای استان کرمانشاه افزود: تایم های خاصی برای استعدادیابی در نظر گرفته ایم که عمدتا رده سنی زیر10 سال را شامل می شود و استعدادهای برتر برای شنا، واتر پلو و شیرجه مشخص می شوند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پنج ، اردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.