شمار جایگاه های ممتاز عرضه سوخت در کشور با اجرای طرح درجه بندی جایگاه ها افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شمار جایگاه های ممتاز تا پایان فروردین ماه امسال 497 و درجه یک به 660 باب رسیده که نسبت به فروردین ماه سال گذشته، 262 باب به جایگاه های ممتاز و 37 باب به جایگاه های درجه یک اضافه شده که این امر نشان از توجه بیشتر مسولان و جایگاه داران به رعایت الزامات و شاخص های درجه بندی جایگاه ها است.
 
بر اساس این گزارش؛ با موافقت هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی، افزایش ضریب ایمنی و الزام به رفع نواقص در نقاط عرضه فرآورده های نفتی، امسال نیز طبق سنوات گذشته طرح درجه بندی جایگاه ها در حال انجام است.
 
محدوده اجرایی این طرح، جایگاه ها و فروشندگی های سکودار عرضه کننده بنزین و نفت و گاز سراسر کشور است که کارگروه درجه بندی متشکل از نمایندگان سامانه هوشمند سوخت، ایمنی، بهداشت و محیط زیست ( HSE )، رییس ناحیه، روابط عمومی و نماینده جایگاه داران ضمن بازدید، براساس شاخص های ارزیابی  امتیاز نقاط عرضه را تعیین می کنند.
 
بر این اساس؛ پیش از اجرای طرح به مناطق اعلام می شود تا با برگزاری جلسات توجیهی با صاحبان مجاری عرضه نسبت به رفع نواقص و احراز استانداردهای الزامی اقدام کنند.
 
بر پایه این گزارش، مهم ترین شاخص ها که مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت استفاده کامل و بدون نقص از سامانه هوشمند سوخت، تابلوهای هشدار دهنده، سیستم حفاظتی (دوربین مدار بسته)، سیستم نمایش سطح سنج، دما سنج (LG/TG)، سیستم ایمنی، بهداشت و محیط زیست است.
 
شایان ذکر است، از دیگر موارد ارزیابی نصب تابلوهای مشخصات جایگاه، ایجاد فضای سبز، نظافت مستمر جایگاه، نحوه برخورد با مشتری و ... است که در 31 شاخص با حداکثر 236 امتیاز تعیین سطح می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جایگاه ، ممتاز ، سوخت ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار