اولین جلسه عمومی کنفرانس خلع سلاح تحت ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای عضو روز گذشته برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اولین جلسه عمومی کنفرانس خلع سلاح تحت ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای عضو روز سه شنبه مورخ 7 خرداد ماه 1392 برگزار شد.

در این جلسه که علاوه بر اعضای کنفرانس خلع سلاح  و توکایف مدیرکل دفتر اروپائی سازمان ملل و دبیرکل کنفرانس خلع سلاح، بیش از 25 کشور ناظر و همچنین نمایندگان نهادهای غیر دولتی  نیز حضور داشتند.

" محسن نذیری " سفیر و نماینده دائم کشورمان  ضمن تشریح برنامه‌های ایران در مدت ریاست بر کنفرانس خلع سلاح،  بر اهمیت خلع سلاح  هسته‌ای به عنوان مهمترین اولویت جامعه جهانی تاکید و اعلام کرد: با توجه به ماهیت غیر انسانی و مخرب سلاح‌های هسته‌ای این کنفرانس باید به وظیفه خود از طریق شروع مذاکرات روی یک کنوانسیون هسته‌ای  عمل کند.

وی افزود: ما عضو گروه عدم تعهد هستیم و اولویت اولیه این گروه خلع سلاح هسته‌ای است و ما کاملا به  این اولویت جنبش عدم تعهد پایبندیم.

نذیری با اشاره ظرفیت‌ها و  توانائی‌های ریاست کنفرانس، اظهار داشت: در پرتو این امر می‌توان ابتکاراتی را نیز طراحی کرد، البته نتیجه نهائی و موفقیت این ابتکارات بستگی به همکاری همه اعضا و ایجاد اجماع دارد.

وی تصریح کرد: ایران مایل است از همه ظرفیت‌های ریاست استفاده کرده و  تمام تلاش خود را برای حل مشکل برنامه کار کنفرانس بکار برد؛ برهمین اساس با تمامی اعضای این نهاد بین‌المللی در این زمینه به صورت کاملا شفاف و در قالب گروه‌های جغرافیائی مشورت خواهد کرد.

 در این جلسه سفرا و نمایندگان شرکت کننده از کشورهای روسیه، چین، کوبا، اندونزی، سوریه، پاکستان، الجزایر، مصر و زیمبابوه، ضمن تبریک ریاست ایران بر کنفرانس خلع سلاح ، از تجربه ایران در حوزه مسائل بین‌الملل از جمله خلع سلاح و شفافیت و برنامه‌های اعلام شده از سوی ایران برای دوران ریاست تقدیر کردند.
 
گفتنی است؛ علی‌رغم اعلام سیاست یکجانبه آمریکا مبنی بر عدم حضور در نشست کنفرانس خلع سلاح در سطح سفیر در دوران ریاست ایران و عدم حضور کانادا در اجلاس، سایر کشورها  در بالاترین سطح در نشست های این کنفرانس شرکت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، خلع ، سلاح ، ریاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار