مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از تهیه نرم افزار بانک اطلاعاتی کارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، حسین زارع صفت با اعلام این خبر گفت: قرارست به زودی با کمک این نرم افزار، بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت کارگران شهر تهران در سامانه ها تهیه شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 382هزار و 435 کارگر فصلی و ساحتمانی در استان تهران مشغول به کارهستند که از این تعداد 135هزار نفر ( طبق آمار اداره تعاون، کار و امور اجتماعی در ارایه سهام عدالت ) در پایتخت به سر می برند.
مدیرعامل سازمان رفاه همچنین از افزایش مراکز کاریابی ویژه کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد و تصریح کرد: 2 مجموعه کاریابی دیگر در مناطق 7 و 8 به 12مجموعه قبلی افزوده شده است.
زارع صفت همچنین ازانجام فعالیت های تحقیقاتی در بحث آسیب شناسی کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد و اظهار کرد: 3 دغدغه در این فعالیت تحقیقاتی مد نظر قرار گرفته است؛ دغدغه کارگران، کارفرمایان و نهادهای اجرایی.
وی در تشریح دغدغه کارگران بیان کرد: تسهیل در امور بیمه کارگران یکی از مهمترین دغدغه های مطرح شده در این تحقیق است. ما سعی کردیم برای تسهیل در روند بیمه شدن کارگران، تفاهم نامه ای با 19 ارگان مربوطه امضا کنیم تا در قالب کارگروه ویژه و با مشارکت بین بخشی مصوبات این کمیته پیگیری شود.
وی تصریح کرد: نبود ایمنی شغلی هم در زمره سایر دغدغه های کارگران قرار دارد که برای ایجاد ضمانت اجرایی دررعایت الزامات قانونی برای کارفرمایان، سعی کردیم از طریق مشارکت با وزارت کار و بخش های تابعه اقداماتی انجام دهیم. همچنین با همکاری فنی و حرفه ای، مبحث مهارت آموزی برای کارگران را نهادینه کردیم.
زارع صفت با اشاره به سایر دغدغه های مطرح شده در این طرح تحقیقاتی هم اظهار کرد: کارفرمایان همیشه به دنبال یافتن کارگران با صلاحیت هستند.همچنین رعایت اصل تحویل به موقع کار به کارفرما، تضمین کیفیت کار انجام شده و همچنین تضمین خدمات پشتیبانی بعد از کار در کنار تامین خسارت های احتمالی از سایر دغدغه های مطرح شده است.
وی درباره نهادهای اجرایی وموارد مطرح شده در این کار تحقیقاتی هم یادآورشد: عمده دغدغه نهادهای اجرایی مربوط به وجود نظم صنفی در انجام فعالیت های مرتبط کارگران بود .همچنین حفظ زیبایی مبلمان شهری، تامین حقوق کارگر و کارفرما در تعاملات مطابق با قانون، عدم انتقال مسئولیت های بخشی بین بخش های مختلف و شفاف سازی و همچنین حفظ نظم عمومی و اخلاق حسنه دررده های بعدی این پروژه تحقیقاتی قرار داشت./ف
برچسب ها: بانک ، جامع ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار