بعد از گذشت 3 سال برای نخستین بار در کشور با رونمایی از طرح امانت و سفارش مقاله های الکترونیکی(اسما) پژوهشگران می توانند مقالات خود را در عرصه الکترونیکی به اشتراک بگذارند .

فاطمی رئیس پژوهشگاه اطلاعات و مدارک ایران در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  طرح اسما یا همان امانت و سفارش مقاله های الکترونیکی قسمتی از یک کار اشتراک منابع است که توسط سامانه هوشمند مقاله های مختلف دانشگاهی به اشتراک گذاشته می شود.
 
وی افزود: تقریبا 2 یا 3 سال است که  برای رونمایی از این طرح بزرگ تلاش می کنیم چنانچه با این طرح پژوهشگر و یا دانشجو می تواند مقاله ها و پایان نامه های مورد نیاز خود را از پژوهشگاه مورد نظر سفارش دهد البته تا آنجایی که قوانین و قراردادها اجازه می دهند مقاله ها به اشتراک گذاشته می شود.
 
فاطمی تصریح کرد: با راه اندازی این طرح هزینه ای که دانشجویان باید در قبال استفاده از این سامانه بپردازند که البته در فاز اول آن قرار داریم بر عهده خود دانشگاه ها است و هیچ دانشجویی هزینه ای پرداخت نمی کند.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چه دانشگاه ها و پژوهشکده هایی با رونمایی از این طرح می توانند از این سامانه استفاده کنند اظهار داشت : کلیه دانشگاه ها و پژوهشکده های وزارت علوم که عضو سیاست گذاری و برنامه ریزی منابع علمی هستند یعنی حدود 90 دانشگاه و پژوهشکده می توانند از این سامانه استفاده کنند البته دانشگاه های وزارت بهداشت هنوز عضو این سامانه نبوده ولی ما امیدواریم که بتوانند وارد این سامانه شده تا از این طرح استفاده کنند./ع2

برچسب ها: مقاله ، پژوهشگر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار