وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت:برنامه های کوتاه مدت وزارت تعاو کار و رفاه اجتماعی نظیر حق بیمه کارگران ساختمان و زنان سرپرست خانوار با تخصیص اعتبارات لازم به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،اسد الله عباسی در حاشیه مراسم اختتامیه آموزش مربیان کشورهای عراق و افغانستان افزود: عملیاتی شدن اقدامات کوتاه مدت مذکور در چارچوب قانون خواهد بود و نهادهای مجری از جمله تأمین اجتماعی موظف به اجرای آن است.
وی در ادامه در خصوص حضور ایران در اجلاس ILO گفت: کانون ها و تشکل های کارگری پس از بررسی لازم، افراد مورد نظرشان را به منظور همراهی هیأت ایرانی راهی ژنو خواهند کرد.
وی در ادامه به بحث های مورد نظر در این اجلاس پرداخت و اظهار داشت به بحث های داغ در این اجلاس مربوط به مباحث و موضوعات حوزه کار و مشکلات و چالشهای جهانی پیش روی جوامع و ارتقای سطح کار و امنیت کاری در کشورهای مختلف است که در این موضوعات ایران مقالات و راهکارهای خود را ارایه می دهد.
* پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان با پایان خرداد ماه
اسد الله عباسی در ادامه در خصوص افزایش حقوق باز نشستگان گفت: حقوق این افراد بیش از 25 درصد افزایش نخواهد داشت و تمامی تلاش ما بر این امر قرار گرفته که این افزایش حقوق باز نشستگان را تا پایان خرداد ماه اعمال شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان در ادامه به ایجاد اشتغال در سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: نمی توانیم ادعا کنیم که به تمامی اهداف خود در خصوص ایجاد اشتغال در سال گذشته با توجه به مشکلات و موانع موجود نظیر تحریم ها، فروش نفت و بحران های اقتصاد جهانی دست یافته ایم اما تا حدودی در این امر موفق بوده ایم.
عباسی در خصوص اجرای تعهدات بانکها در این زمینه نیز گفت: عملکرد بانکها در این زمینه مناسب بوده به طوری که برخی از بانکها تا 100 درصد تعهد خود را اجرا کرده اند و برخی دیگر که بیشتر مربوط به منابع استانی بوده ضعیف تر عمل کرده اند که این ضعف نیز با تشکیل کار گروه اشتغال در استان ها طی 2 یا 3 ماه دیگر به نقطه مطلوب خواهد رسید.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: حقوق کارگران با توجه به تصمیم نهایی شورای عالی لازم الاجرا شده و با کار‌فرمایان ‌متخلف در این زمینه برخورد می شود./ف
برچسب ها: افزایش ، بازنشستگان ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار