يک کارشناس سياست خارجي گفت:‌ فراگير شدن موج عظيم بيداري اسلامي در منطقه و انتقال آن به ساير کشورها از جمله عربستان که همراه با تظاهرات مردمي است، احتمال روي کار آمدن يک دولت مغاير با سياست‌هاي خصمانه "ملک عبدالله" را افزايش داده است.

"سيد جلال فياضي" در گفتگو  با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اختلافات موجود ميان شاهزاده‌هاي سعودي عربستان گفت:  وجود برخي اختلافات در دستگاه سياسي اين کشور و همچنين اتخاذ استراتژي‌هاي نادرست در منطقه به‌ويژه فرافکني در  بحران سوريه اين احتمال وجود دارد که جانشينان پادشاه عربستان از فرصت پيش آمده براي تجديدنظر در اين سياست‌هاي استفاده کنند.


وي با اشاره به گسترش موج عظيم بيداري اسلامي در منطقه به ويژه عربستان سعودي، افزود: فراگير شدن اين موج در منطقه و انتقال آن به ساير کشورها از جمله عربستان که همراه با تظاهرات مردمي است احتمال روي کار آمدن يک دولت مغاير با سياست‌هاي خصمانه "ملک عبدالله" را افزايش داده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با تاکيد براينکه به قدرت رسيدن طيف نزديک به سلفي‌ها در عربستان قطعا به تشديد سياست‌هاي افراطي اين کشور منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: به قدرت رسيدن شاهزاده‌هاي سعودي همراه با ايدئولوژي منطقي مي‌تواند ترديدي جدي در وضعيت سياسي اين کشور ايجاد کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار