نصب پل قوسی کارون 4 در محور ارتباطی شهرکرد به ناغان در استان چهارمحال و بختیاری به ایذه در استان خوزستان به مراحل پایانی خود نزدیک شد.

مجری سد و نیروگاه خرسان 3 و راه های جایگزین کارون 3 و 4 گفت: پل بزرگ زیرقوسی سد کارون 4 به عنوان بزرگترین پل کشور، طراحی، ساخت و نصب آن از سوی مهندسان داخلی اجرا شده است.
رامین شیرودی افزود: این پل از نوع فلزی زیرقوسی است و به جهت برقراری ارتباط شهرهای قرار گرفته در مسیر شهرکرد به ایذه و خوزستان، بر روی دریاچه سد کارون 4 در حال نصب است.
وی، با اشاره به اینکه عرشه این پل، دارای یک هزار و 212 قطعه است، یادآور شد: با بهینه سازی شیوه کار، پانل نهم این پل طی هفت روز نصب شد که با ثبت رکورد جدید در نصب پل ها، تا نصب آخرین بخش این پل تنها یک پانل باقی مانده است.
شیرودی، اعتبار هزینه شده در این طرح را 250 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این پل به طول 380 متر و دهانه قوس 300متر و عرض عرشه 11.8 متر در کارخانه ماشین سازی اراک تولید شد.
مجری سد و نیروگاه خرسان 3 و راه های جایگزین کارون 3 و 4، با اشاره به اینکه برای ساخت این پل، سه هزار و 750 تن سازه فلزی استفاده شده است، تصریح کرد:200 نیروی متخصص و فنی در روند نصب این پل مشغول فعالیت هستند.
وی، با اشاره به جاذبه های بالقوه این منطقه برای توسعه گردشگری گفت: ارتفاع این پل از کف دره 250 متر و فاصله آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری 72 متر است که می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم ایفا کند.
پل زیر قوسی کارون 4 بر روی رودخانه ارمند و مخزن سد کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری در حال ساخت است و در مسیر جایگزین محور ارتباطی شهرکرد به ایذه و استان خوستان درحال اجراست.
تکمیل پل قوسی سد کارون 4 در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفته است./س
برچسب ها: پل ، زیرقوسی ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.