کارشناس الکترونیک ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از راه اندازی ثبات های لرزش مولدهای برق این شرکت خبر داد.



جواد عاقلی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: بر روی مولدهای گازی و بخاری مجموعه پالایشگاه، سیستمی نصب گردیده که وظیفه ثبت دما، لرزش، کنترل و حفاظت دمای توربین را بر عهده دارد که به دلیل بروز مشکل در این دستگاه ها و عدم امکان تامین و تجهیز کارت الکترونیکی معیوب از طریق سازنده خارجی، به همت و کار خلاقانه ای از سوی متخصصان پالایشگاه خانگیران و با اعمال تغییرات و انجام محاسبه، طراحی و جایگزینی کارت و مدار تغذیه در آن این سیستم راه اندازی و در سرویس قرار گرفت.

عاقلی با بیان کارکرد ثبت کننده ها تصریح کرد: بر روی مولدهای گازی و بخاری پالایشگاه سیستمی نصب است که وظیفه کنترل و حفاظت و نمایش دما و ثبت لرزش را بر عهده دارد و برای مقایسه دما و لرزش توربین در بازه های زمانی، لازم است این اطلاعات در یک حافظه ای ثبت شوند و بایگانی این داده ها نیز از توانایی های این دستگاه است.

این کارشناس ادامه داد: کارکرد دیگر این ثبات، نمایش آنلاین دمای نقاط مختلف توربین است و اپراتور را از وضعیت های ماشین آگاه می کند.

وی همچنین به زمان اجرای این کار اشاره کرد و بیان داشت: این کار در مدت زمان دو هفته به طول انجامید.

کارشناس الکترونیک ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همچنین به هزینه راه اندازی این سیستم اشاره کرد و افزود: هزینه سیستم نمونه اصلی حدود چهارصد میلیون ریال است اما ساخت این مهم در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با هزینه ایی بالغ بر پنج میلیون ریال صورت گرفته است.

گفتنی است: در حال حاضر این پالایشگاه شش استان حوزه شمال و شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان را تحت پوشش گاز رسانی دارد/س 

برچسب ها: برق ، پالایشگاه ، خانگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.