ارائه 37 واحد فناور‌ از دستاوردهای مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در کشورمان می‌باشد.

فرهاد طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: خوشبختانه دو حوزه تجهیزات توانبخشی در این دانشگاه هم ردیف مراکز رشد مجرب نظیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف است و معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به دفعات این مرکز را توانمند ارزیابی کرده است.

وی اظهار داشت: تاکنون 37 واحد فناور‌ در مرکز رشد دانشگاه به ثبت رسیده که دو مرکز موفق به تولید تحویل محصول به مشتری و دریافت مالی شده‌اند و امید داریم 35 واحد دیگر نیز به این مهم دست یابند.

دانشیار گروه آموزشی ارگونومي دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص دستاوردهای این مرکز گفت: پروتز مچ ‌پا با مکانیک شبیه عضلات و تاندون‌ وجود دارد که راه رفتن با آن در مقایسه با سایر پروتزها‌ آسانتر و ساده‌تر است.

وی افزود: برخی از محصولات مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شانزدهمین‌ نمایشگاه ایران هلث ارائه شد که از این دسته می‌توان به واحد فناور‌ طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی کودکان فلج، واحد فناور‌ طراحی و ساخت گوشی موبایل ویژه نابینایان واحد فناوری طراحی و تولید نرم‌افزارهای توانبخشی و تجهیزات پیشرفته واحد فناور‌ کادر درمانی کودکان مبتلا با تاخیر رشد و .... اشاره کرد.

طباطبایی گفت: امید داریم با ارائه دستاوردهای دیگر از سوی محققان، تولید محصولات داخلی و ارتقاء کیفیت خدمات شاهد خلق حماسه اقتصادی و ارتقاء نظام سلامت کشور باشیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار