با وجود اینکه از انفجار بزرگ جهان مدت‌ها است که می‌گذرد اما دانشمندان دریافته‌اند که همچنان جهان امروز گرمای انفجار بزرگ را در خود دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، به نظر می رسد انفجار بزرگ جهان که بیک‌بنگ نام داشته آنچنان داغ بوده که هنوز هم تعدادی از گرمای آن امروزه در جهان ما باقی مانده باشد و شاید قدرت آن به اندازه‌ای بوده است  كه  پس لرزه‌های آن همچنان جهان را با تابشی یکنواخت پر کرده است.

سالها پس از انفجار بزرگ دمای جهان به حدی افزایش یافت که یک اتم به محض ایجاد از هم متلاشی می شد به همین دلیل در فضا و به صورت معلق الکترون‌های آزاد زیادی وجود داشته‌اند که توانایی متفرق‌ کردن نور را دارند.

در اثر همین اتفاقات ما به جای یک جهان روشن و شفاف با جهانی مات مواجه بوده‌ایم که در حاله‌ای از حد فرو رفته است و دمای بسیار بالایی داشته است.

امروز بعد از 380 هزار سال دما به سه هزار درجه افت کرده که در چنین دمایی‌ اتم ها دیگر نمی‌توانند با هم برخورد و متلاشی شوند در نتیجه اتم‌ها به صورت پایدار شکل گرفته و پرتوهایی‌ نور می‌توانند بدون جذب شدن توسط الکترون‌ها سال‌های طولانی در جهان سفر کنند.

در حال حاضر این تابش ریز موج باید هنوز هم در سراسر دنیا موجود باشد هنوز هم در سراسر دنیا موجود باشد و کیهان را با پس تابشی یکنواخت پر کرده باشد زیرا دمای جهان امروز 2/7 درجه بالای صفر مطلق‌ است./ع2
برچسب ها: الکترون ، دما ، لرزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار