معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست سراسری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد کشور که در واحد رودهن برگزار شده بود گفت: در حال حاضر 27 هزار و 552 عضو هیأت علمی در سطح کشور داریم که از این تعداد هزار و 902 نفر به صورت نیمه وقت در حال فعالیت هستند.

حسین بلندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: با بیان اینکه 50 هزار نفر حق التدریس در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور وجود دارد افزود: همه آنها مانند اعضای هیأت علمی باید از یک شرایط خاص برخوردار باشند و در یک وضعیت بسیار مناسب‌تری از لحاظ درجه علمی و آموزشی قرار گیرند.

وی افزود: در سال 91 فراخوانی جهت جذب هزار و 760 نفر صورت گرفت که پرونده‌های این افراد در حال بررسی است که تا اوایل شهریورماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

بلندی ادامه داد: فراخوان جدید جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در نیمه دوم سال 92 برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از تفاوت جذب اعضای هیأت‌های علمی نسبت به گذشته خبر داد و افزود: از این پس جذب این اعضاء برای واحدهای دانشگاهی صورت نخواهد گرفت بلکه اخذ مجوز رشته محل‌ها و جذب اعضای هیأت علمی فقط برای استان‌ها انجام می‌شود.

بلندی افزود: جذب اعضای هیأت علمی یکی از مسائل مهم دانشگاه است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و این اعضاء باید بتوانند با تعهد و پایبندی‌های ویژه‌ای که برخوردارند در راستای رفع نیاز‌های آموزشی کشور ایفای نقش کنند.

وی در پایان در خصوص برگزاری زودهنگام امتحانات این دانشگاه گفت: به هیچ وجه برگزاری زودهنگام امتحانات به جهت برگزاری انتخابات آسیبی به دانشجویان وارد نخواهد کرد، چرا که رؤسای واحدها دارای اختیار کامل هستند و دانشگاه‌ها از توانایی بالایی در بحث برنامه‌ریزی درسی برخوردارند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.