پایین بودن سرانه بیمه روستایی بهانه ای برای اخذ حق ویزیت از روستاییان نسبت به شهرنشینان است.

دکتر صالحی، رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا برای پزشکان خانواده ممنوعیت کار در مراکز خصوصی خارج از برنامه ایجاد شده است، گفت: این قانون را سازمان های بیمه گر گذاشته اند پزشک خانواده باید 2 شیفت کار کنند چرا که وظایف این پزشکان با توجه به تعداد قابل توجه افرادی که تحت پوشش قرار می دهند بسیار سنگین و زیاد است.

وی ادامه داد: پزشک خانواده باید تمام وقت خود را برای افراد زیر پوشش خود بگذارند و نمی توانند صبح در یک بیمارستان یا مرکز خصوصی کار کنند و خسته و بی حوصله فارغ از کار صبح در شیفت بعد از ظهر اقدام به ویزیت مردم کند. در حال حاضر این برنامه جدی آغاز شده است اما وقتی به طور جدی شروع شود اقدامات سلامت به همراه ویزیت وقت زیادی را از پزشک می گیرد.

وی در خصوص اینکه چرا افراد روستایی در سطح یک برای ویزیت توسط پزشک خانواده باید 1320 تومان بپرادازند ولی افراد شهری رایگان درمان می شوند افزود: این اختلاف به دلیل سرانه پایین بیمه روستایی است و در حال حاضر سرانه بیمه روستایی نسبت به بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانش پایین است که ما در تلاش برای یکسان سازی برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی هستیم که باید سازمان بیمه این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که بیمه ها هم مقصر اصلی نیستند  بلكه اعتبارات دلیل این اختلاف است که اگر دولت به این سازمان ها اعتبار بدهد تمام مشکلات حل خواهد شد.

صالحی در ادامه با بیان اینکه سرانه پایین بیمه روستایی علاوه بر مشکل فوق منجر شده که حقوق پزشکان خانواده روستایی پایین باشد خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه به افزایش سرانه تاکید شده است که باید این امر اجرایی شود تا خدمتي توسط این پزشکان ارائه شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار