رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی دریایی نایبند از ثبت تخم‌گذاری سه گونه لاک‌پشت در پارک ملی نایبند خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مصطفی موذنی در بازدید از پارک ملی نایبند اظهار داشت: توجه به محیط زیست و حفظ و حراست از آن اهمیت بسیار زیادی دارد و باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی افزود: پارک ملی نایبند دارای اهمیت زیادی در سطح استان و کشور است و در چند سال اخیر شاهد توجه خوبی به این منطقه بوده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی دریایی نایبند استان بوشهر از رهاسازی چند قطعه لاک‌پشت دریایی در سواحل پارک نایبند خبر داد و خاطرنشان کرد: نایبند به عنوان نخستین پارک ملی دریایی ایران به‌واسطه در بر داشتن زیستگاه‌های دریایی مناسب مانند اجتماعات مرجانی و بستر های علف‌های دریایی مکانی مناسب برای تغذیه لاکپشت‌های دریایی است.

وی اضافه کرد: وجود سواحل ماسه‌ای بکر در مجاورت محل تغذیه، نایبند را تبدیل به یکی از نقاط مهم ساحلی برای تخم گذاری و لانه‌گزینی این موجودات در معرض خطر انقراض کرده است.

موذنی از ثبت تخم‌گذاری سه گونه لاک‌پشت در پارک ملی نایبند خبر داد و گفت: تاکنون تخم‌گذاری سه گونه لاک‌پشت دریایی سبز، نوک عقابی و زیتونی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند ثبت شده که یک گونه بیشتر از لاک‌پشت‌های دیگر سواحل استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: لاک‌پشت‌های دریایی از سواحل منطقه نایبند و عسلویه برای تغذیه و تولید مثل استفاده می‌کنند و در سال‌های اخیر با توجه به توسعه صنعتی در منطقه عسلویه و احداث آبگیرهای صنعتی در منطقه، این موجودات منحصر به فرد با خطر انقراض مواجه شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: مجموعه پارک ملی دریایی زیرنظر اداره‌کل محیط زیست استان بوشهر است که حدود 27 هزار هکتار این منطقه دریایی و بقیه خشکی است./ج1

برچسب ها: لاک پشت ، منطقه ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.