مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: نهج‌البلاغه شاهکار زنده دنیای بشریت است و از افتخارات مسلمانان و به ویژه شیعیان عالم است.

محمدجواد قهرمانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌البیض رجب و روز ولادت با سعادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: نهج‌البلاغه شاهکار زنده دنیای بشریت است و شایسته است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به ولادت منحصر به فرد و نورانی حضرت علی(ع) در خانه کعبه اشاره کرد و افزود: ولادت آن حضرت چنان شور و شعفی در جهان پدید آورد که مانند آن دیده نشده است.

قهرمانی به تبیین عظمت شخصیتی آن حضرت پرداخت و گفت: زندگانی سرشار از برکت ایشان از مقدس‌ترین مکان روی زمین، خانه کعبه آغاز شد و در خانه خدا هم به فیض شهادت نائل شد.

وی خاطرنشان کرد: هر کس به دور از تعصبات، زندگانی سرشار از معنویت و شجاعت ایشان را مطالعه کند، بی شک شیفته او خواهد شد.

قهرمانی ماه رجب را فرصت بسیار ارزشمندی برای مطالعه زندگانی آن حضرت دانست و تصریح کرد: الگو قرار دادن زندگانی ایشان می‌تواند همگان را از ضلالت‌ها و گمراهی‌ها، به سر منزل سعادت رهنمون کند.

وی نهج‌البلاغه را یکی از شاهکارهای زنده دنیا معرفی کرد و افزود: این کتاب گنجینه‌ای بی بدیل است که سرشار از حکمت و معنویت است.

قهرمانی افزود: فضایلی در این کتاب از ایشان به جای مانده که شیعه و سنی و حتی مسیحیان را هم به وجد و ستوه می‌آورد و شیفته می‌کند تا جایی که امروز در سازمان ملل به عنوان منشور سازمان به جهانیان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به برجستگی‌های ممتاز این کتاب، خاطرنشان کرد: اعلمیت در جای جای این کتاب موج می‌زند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.