تمام دشت های فارس به جز دشت حوزه نورآباد ورستم به دلیل برداشت بی رویه در حال نابودی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در جمع خبرنگاران ،تخریب و ناامنی زیستگاه ،آلودگی آب و خاک،گونه های مهاجم،تغییرات آب و هوایی و شکار و برداشت بی رویه از ذخایر زیستی را از عوامل تخریب و ناامنی زیستگاههای طبیعی عنوان کرد.

وی افزود:در گذشته کره زمین 5 بار به صورت کامل نابود شده که دلیل اصلی آن فاجعه محیطی و دگرگونی های زیستی بوده است ولی اگر تدابیر لازم صورت نگیرد شاهد ششمین نابودی زمین با دخالت انسان در آینده ی نزدیک خواهیم بود.

ولوی گفت:در استان فارس حدود یازده منطقه حفاظت شده وجود دارد که در قالب سه پارک ملی بمو ،منطقه قطرویه ،منطقه بختگان و هفت منطقه حفاظت شده شامل منطقه بستانک ،بلوچان ،هرمود لارستان ،ارژن ،مارگون،بهرام گور نیریز و یک پناهگاه حیات وحش است.

ولوی راجع به پالایشگاه پارس متروفیل که قرار بود در کنار پارک ملی بمو احداث شود گفت :این پالایشگاه به دلیل عدم ارائه سند به دشت سروستان منتقل شد.

وی همچنین در مورد منطقه بهرام گور وحفر معادن گفت:سازمان صنعت ،معدن وتجارت پنج نقطه را در منطقه بهرام گور به عنوان معادن آهن شناسایی کرده که اجازه حفر معدن در دو منطقه که زیستگاه اصلی گونه های جانوری به خصوص گورخر است داده نشده و دو منطقه نیز که از سال های پیش در حال حفر معدن بوده به کار خود ادامه می دهند و منطقه پنجم نیز در صورت اثبات شدن بهره برداری بالای آهن اجازه حفر آن داده می شود./س

برچسب ها: دشت ، فارس ، نابودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.