رئیس اداره جهاد کشاورزی طارم گفت: پیش‏بینی می‏شود در سال جاری 38 هزار تن محصول سیب‏زمینی در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسعود زنگنه اظهار کرد: برداشت محصول سیب‏زمینی در اراضی شهرستان طارم آغاز شده است.

وی به برداشت محصول سیب‏زمینی در اراضی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: سیب‏زمینی طارم یکی از محصولات با کیفیت در سطح کشور است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی طارم به اهمیت کاشت محصول سیب‏زمینی در اراضی این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: سیب‏زمینی یکی از محصولات مهم طارم است.

*سطح زیر کشت سیب‏زمینی طارم 1800 هکتار است

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در اراضی شهرستان طارم، خاطرنشان کرد: در سال جاری کل سطح زیر کشت این محصول هزار و 800 هکتار است.

زنگنه با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن به پایان برداشت محصول سیر‏ کار برداشت سیب‏زمینی نیز آغاز می‏شود، گفت: برداشت حجم مناسبی از این محصول انتظار می‌رود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه پیش‏بینی می‏شود محصول تولیدی امسال با توجه به سطح زیر کشت آن به بیش از 37 هزار و 800 تن برسد، اظهار کرد: امیدواریم پیش‏بینی‏های انجام شده محقق شود.

وی حجم تولید سیب زمینی طارم را قابل قبول عنوان کرد و افزود: با توجه به پیش‏بینی‏های انجام شده انتظار می‏رود این محصول علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‏های همجوار نیز صادر ‏شود.

زنگنه به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در مورد تولید محصول سیب‏زمینی اشاره کرد و ادامه داد: تامین نهاده‏های مورد نیاز از جمله اقدامات جهاد کشاورزی طارم برای کشت محصول سیب‏زمینی در اراضی این شهرستان بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه برای کاشت و برداشت مناسب محصول سیب‏زمینی اقدامات متعددی صورت گرفته است، افزود: برگزاری کلاس‏های آموزشی در راستای افزایش اطلاعات کشاورزان انجام شده است.

وی از ارائه آموزش‏های فنی به سیب‏زمینی کاران خبر داد و اظهار کرد: آموزش یکی از مهم‏ترین مولفه‏های توسعه کشاورزی محسوب می‏شود.

زنگنه با بیان اینکه کشاورزان طارمی به شکل مناسبی به مراکز تهیه بذر مطمئن معرفی شده‏اند، خاطر‌نشان کرد:  تهیه بذر مناسب برای کاشت در بهره‏وری کشت محصولات حائز اهمیت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی طارم به ارقام کشت شده در اراضی این شهرستان اشاره کرد و افزود: از ارقام کاشته شده در اراضی طارم می‏توان به رقم آگریا، مارفونا، ایلونا، کایذر و ... اشاره کرد.

وی کیفیت محصولات تولیدی در بخش کشاورزی طارم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی کشاورزی این شهرستان کیفیت قابل قبولی دارد.

زنگنه با اشاره به تولید محصول زیتون در شهرستان طارم افزود: زیتون طارم در حجم و کیفیت بالایی تولید می‏شود و نیاز عمده استان و کشور را تامین می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی طارم همچنین به وضعیت آفات اراضی این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود آفت ملخ در اراضی طارم هر ساله از مشکلات کشاورزان است.

وی از انجام اقدامات لازم برای مبارزه با ملخ خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مبارزه با ملخ در اراضی طارم ادامه دارد و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

زنگنه با بیان اینکه کانون‏یابی برای مبارزه با این آفت صورت گرفته است، گفت: کانون‏یابی و کانون‏کوبی در اراضی هدف صورت گرفته است.
برچسب ها: زنجان ، طارم ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.