مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان را از جمله راهکارها جهت ممانعت ازخروج گندم از کشور دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مظفر رحمت آبادی  گفت : طبق بخش نامه های صادره، دستگاه های مختلف از جمله گمرکات، صنعت، معدن و تجارت موظفند از خروج آرد و گندم از کشور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: از آنجاییکه کشور ما وارد کننده گندم است، هیچگونه صادرات قانونی گندم به خارج از کشور نداریم، هر چندخروج غیرقانونی گندم از مرزها ممکن است رخ دهد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از دلایل خروج احتمالی گندم از کشور می تواند قیمت پایین آن باشد، افزود: سیاست دولت بر این است که گندم را با نرخ بیشتری از کشاورزان خریداری کند تا کشاورز از سپردن محصول خود به دست دلالان منصرف شود.

رحمت آبادی گفت: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان چند بار تغییر کرد و افزایش یافت و امسال نیز امکان افزایش مجدد آن وجود دارد.

وی از کشاورزان خواست گندم خود را تنها به مراکز معتبر بفروشند تا پول گندم آنها نقدی و روزانه پرداخت شود و از فروش گندم به دلالان خودداری نمایند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است،تحریم ها نیز باعث می شود دشمنان با هر ترفندی نسبت به خارج کردن گندم و آرد از کشور اقدام نمایند.

رحمت آبادی درباره خارج شدن گندم از کرمانشاه به استان های دیگر هم یادآوری کرد: طبق تاکید استاندار خروج آرد و گندم تنها با مجوز رسمی به سایر بخش های کشور امکان پذیر خواهد بود.

به گفته این مسئول ارسال گندم از کرمانشاه به استان های دیگر تنها زمانی صورت می گیرد که گندم مازاد بر نیاز داخلی استان وجود داشته باشد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، گندم ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.