دانشمندان به تازگی موفق به ساخت یک نرم افزار جدید شده اند که برای جلوگیری از وقوع تصادف برای افراد در حال حرف زدن با تلفن همراه است.

 به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، این نرم افزار که در حال حاضر مراحل آزمایشی را طی می کند  بر روی تلفن همراه افراد نصب می شود و در زمانیکه فرد در نزدیکی مانعی مانند درخت، تیر چراغ برق و یا حتی ماشین و  افراد پیاده دیگر است با ظاهر شدن بر روی گوشی تلفن همراه فرد به صورت یک مربع قرمز به او هشدار می دهد.



 گفتنی است ساخت این نرم افزار در ذهن دانشمندان پس از مشاهده ی موارد بسیار زیاد تصادف و شکستگی های مچ دست و ران پا و یا شکستگی گونه در افراد بدست آمده است.

بررسی ها نشان می دهند اکثر افراد در هنگامی که در حال پیاده روی هستند با تلفن همراه خود صحبت می کنند و یا پیام کوتاهی می فرستند که در بعضی مواقع به علت غفلت از محیط اطرافشان دچار آسیب دیدگی های فراوان می شوند.
 
دانشمندان امیدوار هستند تا با طی مراحل تکمیلی آزمایش این نرم افزار در دسترس عموم قرار گیرد و به این صورت از بروز حوادث برای آنها جلوگیری شود، اما در حین حال پزشکان به افراد هشدار می دهند تا حتما موقع جواب دادن به تلفن همراه و یا  فرستادن پیام کوتاه در یک منطقه ایمن بایستند و حرکت نکنند و اگر نمی توانند بایساند صحبت با تلفن همراه را به زمان دیگری محول   نمایند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار