مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد از تشکیل سازمان زیبا سازی تا پایان سال 92 خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران حسین برلیانی یکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری مشهد را توجه به مقوله ساماندهی فضاهای عمومی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی، خدمات و محیط زیست شهری و شهرسازی و معماری متولی امر زیباسازی هستند که جهت انسجام عملکرد این معاونت‌ها، تشکیل سازمان زیباسازی در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بررسی ضوابط و تدوین اساسنامه سازمان زیباسازی به عهده مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری است، گفت: پیش نویس اساسنامه این سازمان با همکاری معاونت برنامه‌ریزی آماده شده که جهت تایید نهایی به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال می‌شود.

برلیانی با تاکید بر اینکه تشکیل یک سازمان منسجم نیازمند به کارگیری نیروهای متخصص و کارآمد است، اذعان داشت: امید است با تشکیل سازمان زیباسازی و حذف فعالیت های مشترک، شاهد برنامه‌ریزی مدون و صحیح در جهت پیشرفت چشمگیر و روند بسیار مناسب در مشهد باشیم.

وی از شهرداری به عنوان نهادی تاثیرگذار در مدیریت شهری یاد کرد و افزود: با تشکیل این سازمان فعالیت‌هایی که در حوزه زیباسازی، نـورپردازی المان‌ها، تبلیغات شهری انجام می‌‌شود، متمرکز می‌گردد.

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد زیباسازی فضاهای شهری را یکی از مؤلفه‌های احترام به حقوق شهروندی دانست و گفت: مشارکت شهروندان در توسعه و زیباسازی شهرها امری اجتناب ناپذیر است و در حفظ هویت ایرانی اسلامی نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرسازی کنونی، فراموش کردن مفهوم زیبایی شهری است، افزود: با تشکیل سازمان زیباسازی علاوه بر کنترل تبلیغات در حفظ زیبایی بصری شهر از یک چهره ناهمگون، می‌توان از خسارت‌های احتمالی در آینده جلوگیری کرد.

برلیانی عنوان کرد: اهدافی چون اشاعه فرهنگ زیباشناسی، ارتقای کیفیت محیط زیست شهری، احیای اصول و ارزش‌های حاکم بر زیبایی معماری و شهرسازی کهن ایران و حصول راهبردهای مطلوب در حوزه شهری از جمله اهداف و سیاست‌های اجرایی در تشکیل سازمان زیباسازی است./ج1

برچسب ها: مشهد ، شهرداری ، زیباسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.