با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، امام جمعه ترکمانچای، نماینده مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آیین افتتاح فرمانداری شهرستان ترکمانچای برگزار شد.

تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح فرمانداری شهرستان ترکمانچای ارتقای مناطق محروم و کم برخوردار، اما مستعد پیشرفت را جزو سیاست‌های دولت شهید آیت الله رئیسی خواند و گفت: بر همین اساس طبق بررسی کارشناسی‌های انجام گرفته پنج بخش در آذربایجان شرقی برای ارتقا احصا شد که شامل ترکمانچای، مهربان، خاروانا، لیلان و آبش احمد بود که ارتقای لیلان و ترکمانچای به شهرستان انجام گرفت و بقیه مراحل ارتقا را طی می‌کنند و بخش مهربان سراب نیز در مراحل پایانی کار است.

تراب محمدی افزود: روز دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ و با تصویب هیات وزیران مبنی بر ارتقای ترکمانچای به شهرستان یک روز تاریخی برای اهالی این دیار است و من ضمن تبریک این روز از همه مسئولان سابق و فعلی شهرستان میانه که به نوبه خود پیگیر تحقق این امر بودند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه ارتقای ترکمانچای به شهرستان سبب توسعه، آبادانی و پیشرفت این منطقه خواهد شد ادامه داد: طبق قانون از این پس ترکمانچای اعتبارات مجزا خواهد داشت.

تراب محمدی با تاکید بر اینکه استقرار ادارات در شهرستان‌ها نوپا مستلزم برخی مراحل مانند تامین اعتبارات، محل اداره، جذب نیرو بوده و زمانبر است از اهالی ترکمانچای خواست تا در این خصوص صبوری به خرج دهند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از اجرای طرحی با عنوان منظومه روستایی در روز‌های آتی با هدف حمایت از اشتغال کارگاه‌های زودبازده روستایی با محوریت فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: دولت در این طرح به روستاییان کمک می‌کند تا از ظرفیت‌های مختلف دامپروری، زراعی و باغی برای کسب درآمد بیشتر بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه‌ها و اهداف دولت شهید آیت الله رئیسی در راستای خادمی ملت بود و سعی کرد تا آخرین لحظه صادق الوعد بماند ادامه داد: دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تقویت مناطق محروم و احیای واحد‌های تولیدی راکد را در اولویت خود قرار داده بود و قدم‌های مهمی برداشت و یقینا دولت جدید که دولت وفاق ملی بوده و برنامه اش بهره گیری از افراد کارآمد است راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه خواهد داد و با کمک و همراهی همه بخش‌ها و حمایت مردم در راستای تقویت انسجام و وحدت ملی و شتاب بخشیدن به روند پیشرفت کشور خواهد کوشید.

در این مراسم طی حکمی از سوی تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی یعقوب قربانی که بخشدار ترکمانچای بود به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمانچای معرفی شد.

ترکمانچای پیش از این به عنوان یکی از بخش‌های شهرستان میانه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار