نایب رئیس اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر نبود نوسانات اقتصادی و مشکلات مختلف در این عرصه صادرات کشور را مانند بندبازی کرده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، غلامحسین شافعی در نخستین همایش معاونان توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت کشور در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: به همین واسطه بعضی افراد یک شبه با یک ثروت بادآورده مواجه می‌شوند و برخی‌ها نیز کل سرمایه خود را از دست می‌دهند.

وی تاکید کرد: هنگامی که یک فعال اقتصادی در کارش از دو روز آینده‌اش خبر نداشته باشد؛ نمی‌تواند در این زمینه موفقیت‌های لازم را کسب کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران مشهد با اشاره به افزایش میزان صادرات کالاهای مختلف اظهار داشت: با این حال در صورت نبود موانع اقتصادی این میزان می‌توانست چندین برابر باشد.

وی افزود: صادرکننده‌ای که بخوابد و فردای آن روز بدهی بانکی‌اش به سه برابر برسد، نمی‌تواند با آرامش به کار اقتصادی خود ادامه دهد.

شافعی با بیان اینکه چالش‌های حوزه صادرات را همه می‌شناسیم، عنوان داشت: آن چه در حوزه واردات در کشور ما می‌گذرد، لطمات زیادی به اقتصاد زده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بانک‌ها مصوبات شورای پول و اعتبار را اجرا نمی‌کنند، اظهار داشت: برخی از سازمان‌ها قانون مصوب را نیز قبول ندارند.

بیش از 70 درصد ارز ناشی از صادرات دوباره به اقتصاد کشور بازمی‌گردد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بیش از 70 درصد ارز ناشی از صادرات دوباره به اقتصاد کشور باز می‌گردد، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های ما از دولت آینده افزایش میزان اختیارات سازمان توسعه تجارت ایران برای رشد و توسعه اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار باید بیش از 10 درصد منابع پولی کشور به بخش صادرات رهنمون شود، گفت: در حال حاضر بیش از 55 درصد تسهیلات بانکی به بخش ساخت و ساز تعلق می‌گیرد.


برچسب ها: نایب ، رئیس ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.