گذشت زمان رنگهای فرش دستباف را جلا می دهد و بر لطافت آن می افزايد در حاليکه از جلوه فرش ماشينی می کاهد و آن را بی روح می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مقايسه فرش ماشينی و دستباف از جمله قياسهای باطل است ، فرش دستباف در گستره زمان با هنر هنرمندان ايرانی چنان عجين بوده که عرفان و فرهنگ و ادب ايرانی را به زيباترين گونه، به تصوير کشيده و صدر نشين موزه های دنيا گرديده و نام ايران را در دورترين نقاط دنيا بلند آوازه ساخته است. ديدن فرشهای دستباف که از مواد اوليه مرغوب و بی عيب توليد شده باشند، در انسان ايجاد سرور و نشاط می نمايد، اين نکته ای بسيار جالب و سحر انگيز است و  تجربه آن را به همه توصيه می کنيم ولی فرشهای ماشينی از دور زيبا هستند و از نزديک جلوه ای ندارند.

 گذشت زمان رنگهای فرش دستباف را جلا می دهد و بر لطافت آن می افزايد در حاليکه از جلوه فرش ماشينی می کاهد و آن را بی روح می کند. فرش دستباف در هر کجا گسترده است در زمستان گرم و در تابستان خنک می باشد ولی فرش ماشينی بدليل آنکه از مواد پلاستيکی تهيه شده است اين خاصيت را ندارد.

 فرش دستباف در صورتيکه تميز نگهداری شود هيچ گونه حساسيت و مخاطره برای سلامت دارندگان آن ايجاد نمی کند، در صورتيکه فرش ماشينی بدليل استفاده از مواد پلاستيکی مخاطراتی را در بر دارد بطوريکه ذرات معلق در هوا حاصل از تردد بر روی فرش های ماشینی (بخاطر بارمغناطیسی) باعث بروز حساسيت های تنفسی می گردد.

در صورتيکه در نگهداری فرش دستباف دقت شود با گذشت زمان بر ارزش آن افزوده می شود و چون سرمايه ای باقی می ماند، درمقابل فرش ماشينی به سرعت مستهلک می شود و سرمايه ای محسوب نمی شود./عب
برچسب ها: فرش ، دستباف ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار