مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی‌آباد با بیان اینکه خانواده در قرآن، نهادی مقدس و با ارزش شمرده شده و تلاش برای امورات خانواده یک نوع جهاد در راه خداوند است، گفت: پیام خانواده غربی از هم گسیختگی‌ است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام جواد قنبری بیان داشت: در دین مقدس اسلام و مکتب انسان سازش در مقایسه با ادیان دیگر بیشترین عنایت، توجه، احترام، پاکی و تعالی خانواده را به این نهاد مقدس داده شده است و بزرگانش آن را کانون تربیت و رحمت عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این اسلام سعادت و شقاوت جوامع بشری وابسته به این نهاد دانسته و شقاوت جامعه بشری وابسته به تربیت صحیح آن خانواده است.

این مسئول افزود: در دین اسلام هدف از تشکیل خانواده را تامین کردن نیازهای معنوی، عاطفی، روحی، مادی، انسان برای رسیدن به آرامش و سکون می‌دانند که دستیابی به این اهداف، نیازمند توجه جدی به خانواده و پیاده کردن قوانین مربوط به آن است که با رعایت هر یک از این وظایف محیط خانواده، محیطی پر بار و سالم و رو به ترقی خواهد بود.

قنبری ادامه داد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه محسوب می‌شود و پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بند و باری و همچنین ارتقای جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.

وی خاطر نشان کرد: بی شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و در نظر گرفتن آنها می‌توان تا حد زیادی زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی را برای خویش فراهم سازیم.

مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی‌آباد تصریح کرد: اگر خانواده به انحراف، بدی‌ها و پراکندگی گرایش داشته باشد، جامعه به تزلزل و انحطاط خواهد گرایید و اگر زمینه این انحراف‌ها بیشتر شود، جامعه به گمراهی و تباهی کشیده خواهد شد.

قنبری با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اظهار داشت: با ایمان‌ترین مردم، خوش اخلاق‌ترین آنها و مهرورز ترین‌شان با خانواده خود است.

وی گفت: پیامبر وقت خود را به سه قسمت تقسیم می‌کرد یک بخش برای خانواده خود، امورات شخصی و عبادت خداوند اختصاص می‌دادند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: تربیت و عواطف انسانی به عنوان مهمترین اصل نظام انسانی از خانواده سرمنشا می‌گیرد، اما متاسفانه سبک زندگی غربی و فرهنگ حاکم بر این جوامع طی ده‌ها سال وضعیت خانواده را رو به اضمحلال برده و بنیاد آن را سست کرده است.

قنبری افزود: بی تردید شیوه جدید زندگی غربی یکی از نشانه‌های از هم گسیختن این جامعه است و شاخص‌های گسست خانواده را می‌توان در از دست رفتن نقش‌های سنتی زن و مرد به عنوان مدیر و سرپرست خانواده، از بین رفتن احترام متقابل فرزندان به پدر و مادر و سرانجام نابودی مهمترین نهاد اجتماع یعنی خانواده مشاهده کرد.

وی در پایان بیان داشت: زندگی غربی را یک زندگی لجن آلود و فاسد، که در آن هیچ یک از بنیادهای اصیل بشری خانواده و شخصیت انسان سالم وجود ندارد و این چیزی است که مردم آمریکا و اروپا از آن رنج می‌برند.
برچسب ها: هرمزگان ، پیام ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.