همزمان با نزدیک‌تر شدن به روزهای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا جمعیت حامیان پایتخت به منظور ارائه لیست در این انتخابات اعلام موجودیت کرد.

به گزارش گروه احزاب باشگاه خبرنگاران همزمان با نزدیک‌تر شدن به روزهای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا جمعیت حامیان پایتخت به منظور ارائه لیست در این انتخابات اعلام موجودیت کرد.

اين جمعیت که با حضور برخی چهره‌های شاخص اجتماعی و سیاسی و مدیریت شهری تشکیل شده است قصد دارد لیست متفاوت و قدرتمندی را در انتخابات شورای شهر تهران ارائه نماید.
 
همچنین طی روزهای آینده نشست خبری این جمعیت به منظور تشریح اهداف و برنامه‌های آن برگزار می‌شود .
 
متن بیانیه اعلام موجودیت این جمعیت به این شرح است:
 
 
بسمه تعالی
 
در آستانه فصل نوینی از حیات عزتمندانه نظام جمهوری اسلامی، که بی‌شک با حماسه‌ای بی بدیل در عرصه انتخابات رقم خواهد خورد،  به یقین فصل جدیدی از حضور و نقش‌گیری هم میهنان سرافراز درعرصه‌های اجتماعی و سیاسی، در حال شکل‌گیری است که با زمینه حضور نخبگان و رویکرد مردم محوری، می‌تواند افتخار دیگری را در کشوررقم بزند.
 
امروز سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور در دو ایستگاه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌هم پیوند خورده و از این روی، نگرانی کم اهمیت شدن انتخابات اعضای پارلمان مدیریت شهری در کنار انتخاب سکاندار اجرایی کشور، همواره در ماه‌های اخیر در اذهان جامعه سایه افکنده است.
 
شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی مردمی که از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی به شمار رفته، هرچند در طول سه دوره حضور خود در سرنوشت شهرها و روستاها به خصوص در کلانشهر تهران منشاءاثر تحولات گسترد‌ه‌ای بوده‌اند، اما برخی مشکلات و نارسایی‌ها را نیزداشته‌اند که برای تحقق مجدد جایگاه پویا و تاثیرگذار آن،لازم است مسیر حرکت را از کلام و سیره حضرت امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بازیابی نمائیم.
 
شوراهای اسلامی شهر، به عنوان میراثداران دغدغه شهروندان یک شهر در حوزه‌های مختلف عمران و سازندگی، فرهنگی و اجتماعی، مسکن و شهرسازی، برنامه‌ریزی و بودجه، خدمات شهری و فضای سبز و ... ،باید بتوانند با برنامه‌هایی مشخص و روی‌کار آوردن تیمی قدرتمند در مدیریت شهری، با استفاده از حضور حداکثری کارشناسان و نخبگان، شهر‌هایی در طراز الگوی اسلامی ایرانی بسازند که زمینه زندگی همراه با آرامش و رفاه را برای شهرواندان فراهم آورد.
 
متاسفانه در سال‌های اخیر، شورای اسلامی شهر تهران به دلیل حاشیه‌های فراوان سیاسی، از هویت اصلی و اجتماعی خود کمی فاصله گرفته و نتوانسته جایگاه ریشه‌دار و قانونی خود را در مسائل مختلف، به‌ویژه در ابعاد کلان تصمیم‌گیری و نظارت بر سازمان‌های شهری ایفا نماید. این عدم توفیق در شرایطی بود که شاید هیچ تشکلی مانند تفکر حاکم بر دو دوره اخیر شورای شهرکه بسیاری آن را مجلس دوم می‌نامیدند (و منسوب به طیفی خاص از اصولگرایان بود)، نتوانست فرصت خدمتگذاری آن هم در چنین مجموعه‌‌ای عظیمی را پیدا کند. حضور یک ده‌ این نوع نگاه مدیریتی، اکنون در آستانه آخرین روزهای خود، به خوبی نشان داده است که نیازمند یک بازآفرینی و لزوم انتقال نسلی جدید برای حضور نخبگان و کارشناسان است تا مجموعه شورای شهر از این پس، مدیریت پایتخت را با نگاهی علمی و کارشناسانه در راستای توسعه پایدار همراه با عدالت،اداره نماید.

به همین جهت و با درک ضرورت‌ها و اقتضائات مورد نیاز امروز شهر تهران،"جمعیت حامیان پایتخت" به عنوان نماینده طیفی گسترده از ظرفیت جوانان متعهد، پویا و نخبه برای اداره شهر و به منظور ارائه لیستی متفاوت و توانمند از مجموعه نیروهای اصولگرا (با اهدافی متفاوت از گذشته)، برای رقابت در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اعلام موجودیت می‌نماید.حامیان پایتخت به عنوان جمعیتی برآمده از خواست اجتماعی مردم، ضمن داشتن نگاه حمایتی نسبت به نقاط قوت مدیریت شهری در دورههای گذشته شورای شهر و اعتقاد راسخ بر بکارگیری نیروهای متعهد و توانمند و متخصص، برای رفع نقاط ضعف و کارهای باقیمانده در کلانشهر تهران که این روزها از انتظارات مردم می‌باشد، پا به میدان گذاشته است.
 
این جمعیت در درجه اول سخن مهم رهبر فرزانه انقلاب را که فرمودند :" مردم به اين انتخابات شورای شهر توجّه كنند، در آن شركت نمايند، آن را جدّى بگيرند و هدف هم عبارت باشد از اين‌كه اهدافى كه در قانون اساسى براى تشكيل شوراها معيّن شده است - اهداف خدايى، اهداف انقلابى، اهدافى كه در جهت تحكيم پايه‌هاى انقلاب و استحكام قدرت انقلاب و حكومت انقلابى در كشور است - تحقّق پيدا كند. من توصيه مى‌كنم كه همه اين انتخابات را جدّى بگيرند و مهم بشمارند و در آن شركت كنند." را سرلوحه کار خود در انتخابات پیش روی قرار داده و برای تحقق این امر تمامی تلاش خود را در این راه مقدس مصروف خواهد ساخت.
 
همچنین این مجموعه با تکیه بر پشتوانه علمی و نخبگانی خود و با نگاه مبتنی بر خردجمعی و با در نظر داشتن اولویت مطالبات مردمی از یک طرف و محدودیت‌های شهری از سوی دیگر،برای گذار از ادبیات شفاهی، توسل به ادبیات مکتوب و برنامه‌ریزی شفاف را در دستور کار خود قرار داده است. این اقدام برای اولین بار در تاریخ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با استفاده از کارگروه‌های کارشناسی و پس از ساعت‌ها کار شبانه‌روزی در کمیته‌های محتوایی منجربه ارائه یک برنامه جامع، منسجم و مکتوب جهت اداره شهر در دوره آتی گردیده است.

با اعتقاد به نقش اصلی و اساسی مردم در تعیین سرنوشت سازمان‌های شهری خود، این جمعیت برنامه خود که کاندیدهای مورد نظر در تدوین آن سهیم بوده و در میثاق نامه جمعیت، بر اجرای آن تأکید ورزیده‌اند را در معرض نقد مردم، افکار و کارشناسان قرار خواهد داد تا همگان با بصیرت کامل به برنامه‌های تدوین شده جمعیت و اهداف آن رای دهند.
 
به امید سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف به حق شهروندان در تمامی شهرهای کشور عزیزمان ایران .
 
جمعیت حامیان پایتخت


انتهاي پيام/
برچسب ها: دیدار ، جمعیت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار