قائم مقام مركز پزشكي مسيح دانشوري، از پذيرش ۸۴ بيمار در بخش پزشكي هسته‌اي فردوس اين مركز در ارديبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر محمد‌رضا مسجدي، قائم مقام مركز
پزشكي مسيح دانشوري گفت: از زمان آغاز به کار دستگاه پت اسکن از اول اردیبهشت  ۸۴ بيمار
در بخش پزشكي هسته‌اي فردوس اين مركز  پذیرش شده اند.

وی با بيان اين مطلب كه از جمع بيماران فوق ۳۲ بيمار مراجعه‌كننده از شهرستان بوده‌اند گفت: قبل از افتتاح بخش PET اسكن تمام بيماران نيازمند به اين تشخيص به كشورهاي تركيه، امارات، مالزي و يا كشورهاي اروپايي سفر مي‌كردند و به غير از مسائل مالي و تحميل هزينه‌هاي گزاف با مشكلات اقامت، زبان و لزوم وجود همراه مواجه بودند.

وي با اشاره به بخش پزشكي هسته‌اي مركز مسيح دانشوري به عنوان اولين و تنها توليد‌كننده راديوداروي مربوط به دستگاه PET در كشور اظهار كرد: ساير مراكزي هم كه بخواهند انجام اين اسكن را آغاز كنند  بايد داروي خود را از اين مركز تامين نمايند.

دكتر مسجدي مهم‌ترين كاربردهاي PET-CT را در تشخيص بيماريهاي بدخيم، بيماري ايسكميك قلبي و بيماريهاي مغز دانست و افزود: PET-CT يك دستگاه تصويربرداري تشخيصي غير تهاجمي است كه با نشان دادن تغييرات متابوليك و عملكردي ضايعه اطلاعاتي را در جهت تشخيص و درمان بيماري مراجعه كنندگان در اختيار پزشك قرار مي‌دهد.

قائم مقام مركز مسيح دانشوري وجود درخواست پزشك معالج براي انجام تست PET اسكن را ضروري دانست و گفت: مراجعه‌كنندگان مي‌توانند براي تكميل فرم مربوطه از طريق وب سايت www.pet-ct.nritld.sbmu.ac.ir و يا تماس با پذيرش بخش از طريق شماره تلفن ۲۷۱۲۲۷۱۲ اقدام نمايند./ح

برچسب ها: پت اسکن ، هسته ای ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار