دوره تابستانی تربیت داروساز به منظور توانمند کردن دانشجویان در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و اجرا شد.

دکتر خیرالله غلامی دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:داروساز به دلیل قرار گیری در موقعیت منحصر به فرد در تعامل با افراد جامعه و همچنین پزشکان،پرستاران و سایر اعضای گروه درمان جایگاه ويژه اي در ارتقا خدمات سلامت دارد.

وی گفت:با توجه به لزوم ایجاد تحول در تبیین نقش های داروساز در قبال سلامت جامعه و همچنین شرایط رو به رشد سلامت با عنایت به چشم انداز بیست ساله توسعه کشور،پرورش داروسازان توانمند در ارایه خدمات سلامت، در قالب طراحی و اجرای دوره های برنامه ریزی شده کاملا حیاتی به نظر می رسد.

غلامی تصریح کرد:دوره تابستانی پرورش داروساز -دانشجو دانشجویان دوره عمومی رشته داروسازی را پس از گذشته یک سال از تحصیل در دوره علوم پایه مورد هدف قرار دادیم تا از این طریق بتوان با بهره گیری از محتوای آموزشی نوین و همچنین موقعیت داروخانه های دانشکده داروسازی به تبیین،تعریف و القای اولیه مبنای حرفه گری،مسولیت پذیری و ارایه خدمات حرفه ای بپردازند.

وی خاطرنشان کرد:برگزاری دوره کوتاه مدت با این محتوا و بهره گیری از روشهای نوین مورد استفاده در این دوره برای اولین بار اجرا و مورد ارزیابی قرار گرفته است که با توجه به رویکرد آینده نگر روند آموزش داروسازی می تواند به مرور زمان در ابعاد گسترده تر و به صورت رسمی وارد طرح کلی آموزش داروسازی کشور شود./ع2
برچسب ها: داروساز ، آموزش ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار