مركز آموزش مهارت هاي فرمولاسيون و ساخت داروهاي تركيبي براي دانشجويان داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران راه اندازی شد.

دکتر خیرالله غلامی دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مركز آموزش مهارت هاي فرمولاسيون و ساخت داروهاي تركيبي براي دانشجويان داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران طراحی و راه اندازی شده است.

وی افزود: دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران براي اولين بار در كشور اين مركز را براي استفاده دانشجويان داروسازي طراحي و راه اندازي كرده است. اين مركز با هدف آموزش اصول ساخت بهينه داروهاي تركيبي و نيز آموزش فرمولاسيون و ساخت فراورده هاي جديد در داروخانه (ساخت سوسپانسيون ها، ژل ها و فراورده هاي جامد) براي تامين و رفع كمبود هاي دارويي در بازار با تكيه بر دانش تركيبي خود طراحي و راه اندازي شده است.

غلامی تصریح کرد: از نتايج و پيامدهاي مهم طراحي اين مركزمی توان به  استقبال و رضايتمندي بالاي دانشجويان دانشكده داروسازي از آموزش عملي و نظري مهارت هاي فرمولاسيون در مركز اشاره کرد.

وی اظهار کرد: از نتايج و پيامدهاي مهم طراحي اين مركز كه ميتوان به آن اشاره كرد استقبال و رضايتمندي بالاي دانشجويان دانشكده داروسازي از آموزش عملي و نظري مهارت هاي فرمولاسيون در مركز، ارتباط موثر و پاسخگويي به سوالات فني داروسازان در مناطق محروم كشور، آموزش داروسازان دانش آموخته و دانشجويان داروسازي از سراسر كشور در قالب كارگاه هاي آموزشي و تنظيم و تاليف دارونامه رسمي داروهاي تركيبي  دانشگاه براساس سياست هاي وزارت بهداشت و پزشك خانواده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار