کانديداي احتمالي يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري گفت: جايگاه واقعي زنان در عرصه تربيتي که نقش بسيار جدي است از مهمترين برنامه‌هاي بنده براي دولت يازدهم است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ مصطفي کواکبيان در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان در خصوص زن خانواده در نگاه کانديدا که به همت انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا که عصر امروز (شنبه 28 ارديبهشت‌ماه) برگزار شد،  ضمن الگو قرار دادن دانشگاه الزهرا براي خانم‌ها گفت: با تفکيک جنسيتي دانشگاه‌ها موافق نيستم اما با احداث دانشگاه واحد براي بانوان مانند دانشگاه الزهرا موافق هستم.

وي با بيان اينكه نگاه ما به حوزه زن در بحث کرامت است ، افزود: همانطور که مقام معظم رهبري هم فرمودند  هيچ تفاوتي بين زن و مرد از ديدگاه اسلام در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي وجود ندارد، بر همين اساس ما معتقد هستيم زنان بايد در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و غيره بايد فعال باشند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اينکه ما از 50 الويت، سه برنامه را به جايگاه زنان در جامعه اختصاص داديم، اظهار داشت: حضور حداقل 2 يا 3 خانم در کابينه دولت به عنوان اعضاي کابينه، تسهيل ازدواج جوانان، تحکيم خانواده و بحث ارتقاي جايگاه زنان در جامعه از جمله اين برنامه‌ها است لذا به نظر من بايد با برنامه‌ريزي کاربردي زنان را در عرصه سياسي زنان را در عرصه سياسي بيشتر وارد کنيم.

کانديداي احتمالي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري گفت: با توجه به اينکه 2.7 درصد مديران اجرايي ما را زنان تشکيل مي‌دهند و 97.3 درصد را آقايان که اين تناسب درستي نيست لذا مي‌توانيم از ظرفيت خانم‌ها و حضور فعال آنان در عرصه سياسي و اجتماعي استفاده کنيم.

کانديداي احتمالي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که ارزيابي شما از لوايحي که در حوزه زنان تصويب شده گفت:  لايحه خانواده در کميسيون فرهنگي مطرح است ولي هنوز به صحن علني نيامده است.

وي در پاسخ به سوال ديگر مبني براينکه افزايش ظرفيت خانم‌ها در کابينه دولت چگونه است، گفت: حضور زنان در كابينه از بحث‌هاي حضور فعال زنان در عرصه سياسي و اجتماعي  است كه براي ارتقاي جايگاه زنان در عرصه سياسي مي تواند مفيد باشد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه در پاسخ به اين سوال که وضعيت حجاب و عفاف در دولت يازدهم چگونه خواهد شد، گفت: در جامعه اسلامي بايد مسئله حجاب و عفاف رعايت شود اما با برخورد انتظامي با افرادي که غافل هستند  موافق نيستم،

وي در پايان خاطرنشان كرد: بايد با برخي از باندهاي مافيايي و کساني که قصد فروپاشي نظام را دارند برخورد جديب شود تا جامعه را به فساد نکشانند لذا  نظارت جمعي جامعه را بالا ببريم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار