طبق آمار کمبودی از نظر تجهیزات پزشکی در کشور نداریم و سالانه 8 تا 15 میلیارد دلار تجهیزات تولید داخل به خارج صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل دکتر کیوان رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت امروز 28 اردیبهشت در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه تجهیزات پزشکی کمبود داریم گفت:ما کمبودی را در زمینه تجهیزات پزشکی نمی بینیم طبق آمار 70 تا 80 درصد نیاز ما به ملزومات پزشکی مصرفی در کشور تأمین می شود که تأییدیه وزارت بهداشت را دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر 360 شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی داریم افزود: ما برای محصولات 2 تأییدیه CE  وزارت بهداشت داریم که ما تأییدیه وزارت بهداشت را مد نظرمان قرار می دهیم .

وی درخصوص آمار صادارت تصریح کرد: رقم دلاری صادارات تجهیزات پزشکی 8 تا 15 میلیارد دلار است درحالی که آمار واردات ما 800 میلیارد دلار درسال است .

کیوان ادامه داد:واردات یکسری از تجهیزات پزشکی یکسری مشکلاتی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است به طوری که نمونه ی وارداتی تجهیزات پزشکی روی نمونه ی داخلی آن اثر گذاشته است که وزارت بهداشت در این راستا به دنبال حل این مشکل است./ع2
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.