طبق گفته های رئیس تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت 75درصدتجهیزات پزشکی دنیا را نرم افزار و وایرلس تشکیل می دهد که ایران هم باید در طی پانزده سال آینده خود را در این زمینه توانمند کند.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل ؛دکتر کیوان مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت امروز 28 اردیبهشت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث گفت:امروزه بازار سلامت و تجهیزات پزشکی دومین بازار از نظر ارزش در جهان را به خود اختصاص داده اند به طوری که طبق سیاست های اقتصادی در انگلیس 820 میلیارد تومان سالانه صرف بودجه تجهیزات پزشکی می شود .

وی با بیان این که  وزارت بهداشت از این فرصت در جهان می تواند حداکثر استفاده را کند افزود:ما بایستی بخش های آرندی خود را تقویت کنیم که سنگبنای آن در معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت گذاشته شده است باید توجه داشت که برای پیشرفت در صنعت تجهیزات پزشکی باید حلقه ی مفقوده ی ارتباط بین صنعت و تجهیزات پزشکی برداشته شود .

 وی ادامه داد:ما در بازار سلامت متعهد هستیم که تا سال 1404 85درصد نیاز داخلی خودمان را از نظر تجهیزات پزشکی تأمین کنیم باید توجه داشت که 75درصد تجهیزات پزشکی نرم افزار و وایرلس هستند اگر دقت کنیم می بینیم که چقدر در ایران زیرساخت های این ابزار وجود دارد و ما در این زمینه منابع زیادی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

 وی ادامه داد:نیاز داخلی ما در 15 سال آینده در زمینه تجهیزات پزشکی نانودیوایزها هستند که این حوزه بازاری حدود 450 هزار میلیارد دلار را به خود اختصاص خواهد داد .


* ایران رتبه اول استفاده کنندگان تجهیزات پزشکی در دنیا را دارد

کیوانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درنقشه جامع علمی ایران متعهد شده که یک درصد بازار جهانی در خصوص تجهیزات پزشکی را به خود اختصاص دهد که این میزان متناسب با جمعیت کشور معقول است .

وی اظهار داشت:ایران جزو خط اول استفاده کنندگان تجهیزات پزشکی دنیا است که همین امر ضرورت ارتباط دانشگاه ها با شرکت های تجهیزات پزشکی را برای تولید محصولات جدید ایجاد می کند.

 کیوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که یکسری وظایف بر عهده ما نهاده شده است تأکید کرد:ما باید شرایط را برای ورود به حوزه تولید تجهیزات پزشکی تسهیل کنیم در واقع از تسهیل در صدور مجوز گرفته تا سهل کردن قوانین همچون قوانین تولیدی را ارتقا انجام دهیم همچنین ما باید در بحث ارزیابی کیفی سریع تر عمل کنیم و 2 سال وقت را برای گرفتن یک ارزیابی تلف نکنیم.

 وی خاطرنشان کرد:باید تولید کنندگان از تسهیلات صندوقهای غیر بانکی استفاده کنند همچنین باید یک نمایشگاه آنلاین برای ترغیب تولید کنندگان دانشجویان و محققان تشکیل شود./ ع2
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، وایرلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.