عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر سیرجان در مراسمی با حضور معاونان استاندار کرمان و مسوولان سیرجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان حسن قاسمعلی زاده معاون فنی واجرایی شرکت انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور اعلام کرد: این طرح در سه مرحله که در مرحله اول با خط انتقال 292 کیلومتر از بندرعباس تا گل گهر، مرحله دوم از گل گهر سیرجان به مس سرچشمه به طول 136 کیلومتر و در مرحله سوم از مس سرچشمه به چادر ملو یزد به طول 307 کیلومتر انتقال می یابد.

وی افزود:این طرح سالیانه 140 میلیون کیلومتر مکعب آب را به جنوب شرق کشور انتقال خواهد داد که از این مقدار125 میلیون متر مکعب برای مصرف صنایع و 15 میلیون متر مکعب در سال برای سایر مصارف خواهد بود.

حسن قاسمعلی زاده گفت : میزان سرمایه گذاری این طرح در حال حاضر 6400 میلیارد ریال است که بخشی از آب شرب استانهای هرمزگان ،کرمان ویزد را نیز زیر پوشش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول نیز واحد آبگیری از دریا و آب شیرین کن به ظرفیت چهار و هشت دهم میلیون متر مکعب در روز برای تامین آب مورد نیاز مراحل یک ودو و توسعه آینده انجام می شود.

قاسمعلی زاده گفت : با توجه به اجرای همزمان طرح در مرحله یک و سه که از بندرعباس وسیرجان آغاز می شود مدت اجرای کل طرح تا گل گهر سیرجان 4 سال به طول می انجامد.

عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر، پنجشنبه با حضور رییس جمهوری و ذکر یا علی و یا مهدی در هرمزگان آغاز شد./س

برچسب ها: سیرجان ، کرمان ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
باسلام؛امیدواریم این طرح توسعه پیداکندوبرقرارشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ تير ۱۳۹۵
سلام به نظر من خیلی طرح عالی است انشاءالله به استان مته برسد