مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با اشاره به اينکه 95 درصد تجهيزات پتروشيمي اروميه در داخل كشور بومي سازي شده است، افزود: ظرفيت اين واحد توليدي در سولفات آمونيوم از 9 هزار تن به 50 هزار تن در سال رسيده است.

حبیب تلاوت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه پتروشیمی ارومیه در حال حاضر به بزرگترین تولید کننده سولفات آمونیوم کشور تبدیل شده است و با ظرفیت تولید 50 میلیون تن در سال کلیه نیاز کود سولفات آمونیوم کشور را فراهم مي كند ، گفت : در گذشته سولفات آمونيوم بصورت عمده از خارج وارد می شد،خوشبختانه با توليد اين صنعت در كشور نیاز صنعت کشاورزی به این کود با ارزش مرتفع شده است.

وي تصرح کرد: این کود با پایه اسیدی خود می تواند در تنظیم و بالانس PHخاک که در حال حاضر بسیار بالا است، تاثیر گذار باشد. از طرف دیگر خاصیت قارچ کشی، انگل کشی و آفت کشی آن نیز برای خاک بسیار مفید است.

مديرعامل پتروشيمي اروميه، گفت: با توجه به نياز کشور، تغييراتي در فرآيند توليد محصول کود سولفات آمونيوم صورت گرفته که اين امر سبب افزايش توليد اين محصول شده و در حال حاضر 95 درصد تجهيزات و مواد توليدي در سولفات آمونيوم پتروشيمي اروميه توسط متخصصان داخلي تامين مي شود.

وي تصريح کرد: 60 درصد خوراک اصلي کربنات آمونيوم به آمونياک گاز تبديل شد و ظرفيت اين واحد توليدي در سولفات آمونيوم از 9 هزار تن به 50 هزار تن در سال رسيده است.

تلاوت اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تکیه بر توان ساخت داخل، توانستیم از طریق توسعه کارخانه ها و کارگاههای کوچک توانمندی خود را ارتقا دهیم به طوريكه بیش از 95 درصد تجهیزات ما تولید داخل است و برای تولید کنندگان داخلی مثل صنایع پایین دستی ایجاد انگیزه می کند كه همین امر باعث تشویق این سازندگان برای افزایش تولیدشان می شود.

لازم به ذكر است ؛پتروشیمی ارومیه از تهیه مواد اولیه تا تهیه محصول و تحویل به صنایع پایین دستی همه اجزای زنجیره تولید را با بهره گیری از توان داخلی تجهیز کرده است.

مديرعامل پتروشيمي اروميه گفت: در سال حماسه سياسي و اقتصادي با اتکا به دانش داخلي، سعي بر آن داريم که واحدهاي مشابه را در کنار مجتمع پتروشيمي احداث کنيم.

وي خاطرنشان کرد: با توليد محصول سولفات آمونيوم از واردات اين محصول در کشور جلوگيري به عمل آمده تا جايي که با توليد سولفات آمونيوم زمينه براي سودآوري و اشتغالزايي در کشور فراهم شده است.

تلاوت اظهار داشت: از آنجا که محصول تولیدی این مجموعه کاملا خالص بوده و ماحصل آن سولفات آمونیوم با کیفیت و خالص است، ضایعات زیست محیطی کمتر شده و در نتیجه محیط زیست کمتر آلوده می شود. از طرف دیگر هر چقدر ضایعات کمتر باشد سوددهی و ارزش افزوده محصول نیز افزایش خواهد داشت. از نظر نیروی انسانی نیز روحیه کارکنان بسیار بالاست،یعنی در نتیجه افزایش راندمان تولید، روحیه پرسنل و نیروی انسانی مشغول به کار نیز بهتر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگران کارخانه
۲۱:۰۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
این اقا هر چه گفته دروغ محض است باآمدن ایشان کارخانه ورشکست شده واکنون ماهاست کارخانه خوابیده است وروحیه کارکنان بسیار پایین است
آخرین اخبار