رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از اختصاص 346 میلیون یورو تسهیلات ارزی به طرح های صنعتی در دست احداث استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ايلام ؛ علی مهدوی با اعلام این خبر گفت: این میزان تسهیلات ارزی مورد نیاز برای تکمیل چهار طرح بزرگ صنعتی و معدنی استان از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل شرکت زاگرس فولاد مهران تولید کننده ورق های فولادی، شرکت پتروشیمی ایلام تولید کننده پلی اتیلن و پلی پروپیلن، شرکت فولاد گستر آتنا تولید کننده مقاطع فلزی و شرکت تولید نان صنعتی است.
مهدوی اظهار کرد: پیش از این از محل همین صندوق مبلغ 23 میلیون یورو تسهیلات برای طرح ماداکتو استیل کرد دره شهر تولید کننده تسمه داخل لاستیک خودرو به تصویب رسیده بود که این تسهیلات در حال پرداخت است.
وی افزود: افزون بر این مبلغ 18 میلیون یورو نیز برای دو طرح فولاد زاگرس ایوان تولید کننده شمش فولادی به میزان 7.66 میلیون یورو و کوشاب غرب تولید کننده مالت و ماء الشعیر به میزان 10.5 میلیون یورو به تصویب رسیده بود که این شرکت ها هم در حال عقد قرارداد با بانک های عامل هستند.
مهدوی گفت: مدارک توجیه فنی و اقتصادی دو طرح تولید آب معدنی و شمش فولادی نیز در کارگروه های تخصصی صندوق در حال بررسی است که در صورت تصویب اعتبار مورد نیاز این طرح ها بخش صنعت و معدن استان به میزان قابل توجهی از تسهیلات صندوق توسعه ملی کشور بهره مند خواهند شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: اشتغال پیش بینی شده تعداد 9 طرح معرفی شده به صندوق توسعه ملی چهار هزار و 331 نفر است.
وی به تسهیلات ریالی اختصاص یافته توسط صندوق توسعه ملی به استان اشاره و گفت: شرکت کیمیا بیتومین زاگرس موفق به دریافت مبلغ 20 میلیارد ریال منابع مالی شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون مبلغ 720 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تعداد 83 واحد تولیدی مصوب و از طریق بانک های عامل استان در حال پرداخت است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.