استاندار قم گفت: سند آمایش سرزمین استان قم باید همسو با اسناد بالا دستی و در راستای چشم‌انداز کشور حرکت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کرم رضا پیریایی در دیدار اعضای کارگروه آمایش سرزمین و محیط زیست استان قم با آیت‌الله جوادی آملی ضمن ارائه گزارشی از روند تدوین سند جامع آمایش استان اظهار کرد: بحث تدوین برنامه سند آمایش سرزمین، به عنوان یکی از نیازهای اساسی و سند پایه در برنامه ریزی‌های مهم از سال گذشته به جد در دستور کار استان قرار گرفت.
وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد کارگروه آمایش استان برای بررسی فاز مطالعاتی این سند خاطرنشان کرد: این کارگروه سعی دارد تا براساس وضعیت موجود استان و با بومی سازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود چشم انداز 1404 را به بهترین نحو رقم بزند.
استاندار قم با بیان اینکه در جلسات سال گذشته کارگروه نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و فرهنگی استان مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته است افزود: تلاش بر این است تا سند آمایش استان همسو با اسناد بالا دستی و در راستای چشم انداز کشور حرکت کند.
وی ادامه داد: بر اساس این چشم انداز قم باید مرکز تولید نشر علوم و معارف دینی‏، الگوی تمام عیار مدنیت اسلامی، قطب گردشگری مذهبی، شهری و زیارتی در مقیاس جهانی باشد/س
برچسب ها: قم ، سند ، آمایش سرزمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.