انتصاب عراقچی به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه، سفر صالحی به عربستان، برگزاری جلسه مشترک هیئت نظارت و اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور، پیروزی حزب مسلم‌لیگ نواز پاکستان، دیدار سفیر ایران با معاون رئیس جمهور عراق، دیدار دوجانبه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با کاترین اشتون و... مهم‌ترین عناوین خبری هفته گذشته سیاست خارجی بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهمی که در هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی گذشت به شرح ذیل است:


نشست مطبوعاتی با " موضوع تشکیل کمیته صلح جهان اسلام "

نشست مطبوعاتی با " موضوع تشکیل کمیته صلح جهان اسلام " از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب روز دوشنبه برگزار می‌‎شود.


" آلکو " از ظرفیت بالایی برای حل مشکلات آسیا و آفریقا برخوردار است

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به جایگاه و قدمت سازمان مذکور گفت: آلکو در چارچوب اختیارات و وظایف خود در زمینه بحران‌های موجود در آسیا و آفریقا می‌تواند اقدامات حقوقی خوبی انجام دهد و باید از این ظرفیت در راستای حل مشکلات موجود در منطقه استفاده کرد.

عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی شد

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه با حفظ سمت، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان شد.

سفر صالحی به عربستان

وزیر امور خارجه ایران دقایقی دیگر به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی پیرامون بحران مالی عازم جده محل برگزاری این نشست می‌شود.


فردا جلسه مشترک هیئت نظارت و اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برگزار می‌شود

معاون وزیر خارجه و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خارج از کشور شورای نگهبان گفت: فردا جلسه مشترک هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برگزار می‌شود.


عراقچی پیروزی حزب مسلم لیگ نواز را تبریک گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمانی در پاکستان و جلب اعتماد مردم توسط نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ نواز و پیروزی این حزب را به نواز شریف و مردم پاکستان تبریک گفت.

بیانیه سفارت ایران در کابل درباره شایعه کشته شدن اتباع افغانی توسط مرزبانان ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد و گروه‌ها و دشمنان دوستی دو کشور درباره شایعات مربوط به کشته شدن تعدادی از اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان توسط مرزبانان ایران بیانیه‌ای صادر کرد.


هفتمین همایش "امام خمینی(ره) و سیاست خارجی" برگزار می‌شود

هفتمین همایش امام خمینی(ره) و سیاست خارجی، ۱۳ خردادماه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

ايجاد شغل به جاي پرداخت يارانه/ تصدي‌گري دولت را به مردم منتقل کنيم

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: بايد بدنه دولت را کوچک کرده و تصدي گري دولت را به مردم و بخش خصوصي منتقل کنيم.

5+1 در آلماتی 2 آمادگی ورود به جزئیات را نداشت/ به مذاكرات سازنده اميدواريم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به ادامه تحريم‌ها علیه ایران در روند مذاکرات هسته‌ای گفت: ادامه اين روند دلسرد كننده است اما به مذاكرات سازنده اميدواريم.

عراقچی انفجار در شهر ریحانلی ترکیه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار در شهر ریحانلی ترکیه را محکوم کرد.


سفیر ایران با معاون رئیس جمهور عراق دیدار کرد

سفیر ایران با معاون رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

به‌هیچ وجه به نفع شخص خاصی کنار نمی‌روم/ بیشترین ارتباط را با نخبگان کشور دارم

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: به هیچ وجه به نفع هیچ کسی کنار نمی‌روم، من برای یک بازی سیاسی وارد نشده‌ام که بخواهم کناره‌گیری کنم.

آمده‌ایم بمانیم و به جلو برویم/ بهار آمده برای اینکه باشد

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد گفت: ما برای سرمایه‌گذاری و دوام آمده‌ایم؛ ما فرصت زایش انقلاب و رویش جمهوری اسلامی هستیم، چرا که آمده‌ایم بمانیم و به جلو برویم. محکم با هم می‌رویم.

به گذشته وحدت‌گرا و تقریبی خود برگردید

ایت الله اراكی در نامه ای سرگشاده به یوسف قرضاوی خواستار بازگشت وی به گذشته تقریبی وحدت گرای خود شد و گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی دارد با همكاری شما و علمای اسلامی در حل بحران‌ها و مشكلات جهان اسلام بكوشد.

لزوم اعمال اقدامات موثر از سوی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با اشکال مختلف قاچاق

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که در خصوص مبارزه با قاچاق انسان برگزار شده بود ، خواستار اعمال اقدامات موثر از سوی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با اشکال مختلف قاچاق و به ویژه قاچاق انسان شد.

منتظر پاسخ 1+5 هستیم/ موضوع هسته‌ای موضوعی ملی، مورد اجماع و فراجناحی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بدو ورود به استانبول گفت: منتظر پاسخ گروه 1+5 به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

توانایی مالی‌ام برای تبلیغات به اندازه برخی کاندیداها نیست/حماسه سیاسی و اقتصادی با هزینه‌های میلیاردی محقق نمی‌شود

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: توانایی مالی‌ام خوشبختانه و یا متأسفانه به اندازه برخی از دیگر افراد نیست، برخی از کاندیدا‌ها بحمد‌الله توانایی خوبی دارند و بسیار گسترده و قابل توجه وارد صحنه شده‌اند.

اگر 1+5 فرصت را از دست بدهد، ملت ايران متوقف نخواهد شد/ مذاکرات در استانبول و وین مفید بود

دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه مذاکرات در استانبول و وین مفید بود، گفت: در مذاکرات آلماتی 2 مقرر شد که جمع‌بندی 1+5 چند روزه اعلام شود اما این چند روز به 40 روز به طول انجامید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار