منصور واعظي در نامه‌ای به نماينده سازمان یونسکو در تهران نسبت به هتک حرمت مقدسات اسلامی و نبش قبر «حجر بن عدی» از صحابی پیامبر (ص) توسط تروريست‌هاي سوريه اعتراض کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مركز اسناد و كتابخانه ملي؛ منصور واعظي دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور در نامه‌ای به نماينده سازمان یونسکو در تهران نسبت به هتک حرمت مقدسات اسلامی و نبش قبر «حجر بن عدی» از صحابی پیامبر (ص) توسط تروريست‌هاي سوريه اعتراض کرد.
متن نامه منصور واعظي به شرح زیر است:
بسم الله الرحمان الرحيم
سركار خانم تاريا ويرتانن
نماينده محترم دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران
سلام عليكم؛ احتراماً؛ نام و جايگاه شخصيت‌هاي بزرگ و برخاسته از باورها و اعتقادات تثبيت يافته و مقدس يك ملت و فراتر از آن ملت‌هايي كه در قامت يك امت، پيرو آئيني خاص و مذهبي آسماني، شاخص و ركين هستند؛ ‌در مرتبه‌ي يك نام از ذخيره و آرشيو نام‌هاي معمول نبوده و گاه نشان و نمادي از بخش قابل احترام و جدايي ناپذير تاريخ اعتقادات آن امت است و ايجاد حساسيت پيرامون آن شخصيت، ايجاد حساسيت در ساختار و قوام روحي، فرهنگ و باورهاي عميق عمومي آن امت محسوب مي‌شود.
حضرت «حجر بن عدي كندي» از پيشگامان تأسيس فرهنگ و تمدن اسلامي و يار و صحابي بزرگ و نزديك پيامبر گرامي اسلام(ص)، در زمره‌ي اين شخصيت‌ها بوده و موقعيتي ويژه در جوامع اسلامي داشته است كه ضرورت دارد ضمن اطلاع موضوع در خصوص تخريب و هتك حرمت به مضجع شريف آن صحابي گرامي اسلام توسط نيروهاي مخالف دولت سوريه در خاك آن كشور، مراتب اعتراض و انزجار آحاد مردم ايران اسلامي را نسبت به اين موضوع و به نيابت از جوامع اسلامي، به استحضار رسانيده و يادآوري نمايد كه اعلام محكوميت اهانت به مقدسات و اركان فرهنگي–تاريخي تمدن‌هاي بزرگ آسماني از سوي آن سازمان آموزشي،‌ علمي و فرهنگي از مهمترين وظايف و مأموريت‌هاي تعريف شده براي آن سازمان بوده و قوام و ضرورت حضور آن را معنا مي‌بخشد.
لذا اميدوارم به موجب رسالت و هدف سازمان محترم يونسكو و در راستاي پاسداشت ارزشهاي والاي فرهنگي و كمك به صلح و امنيت در جهان از راه همكاري بين‌المللي در زمينه‌هاي فرهنگي به منظور افزايش احترام به عدالت و قانونمداري و حقوق بشر اقدامي بايسته از سوي آن جناب صورت پذيرد. /ص

برچسب ها: کتابخانه ، یونسکو ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار