این پروژه، از پروژه های مهم سازمان است و با راه اندازی آن، نه تنها با جستجوی واژه بلکه با جستجوی معنای کلمات هم، اطلاعات مناسب در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، دكتر صلاحي گفت: ما در قرن 21 با عدم قطعيت مواجه هستيم و ريسك تصميم گيري در اين قرن بسيار بالاست. مديريت مبتني بر تصميم گيري و تصميم گيري مبتني بر اطلاعات است و اطلاعات بايد صريح، صحيح و به موقع باشد. در گذشته مديران با كمبود اطلاعات مواجه بودند، اين اطلاعات قليل و با تاخير بود كه نيازمند به زمان بود.
وی افزود: امروز عصر انفجار اطلاعات و عصر ديجيتال است. مهم ترين ويژگي اين عصر، حجم انبوه اطلاعات و سرعت دستيابي به اطلاعات است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به نبود استاندارد مناسب برای تولیدمحتوا ادامه داد: اگر بتوانیم شکل واحدی برای مدیریت اسناد داشته باشیم، کلیه دستگاه های دولتی و غیردولتی می توانند در این بستر واحد، اسناد خود را مدیریت کنند و تولید سند از منشاء مشخص می شود.
بزرگيان، معاون نوسازي و تحول اداري و رئیس كميته هاي تخصصي فرايندهاي بين سازماني و دولت الكترونيك ضمن تبريك ماه رجب و بیان اهميت گراميداشت روز اسناد ملي و ميراث مكتوب گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نقشي كليدي در تحقق اهداف ايفا مي كند و انتظار مي رود كه سازمان در سند چشم انداز جايگاه خود را مشخص نمايد.
وی خاطر نشان كرد: سازمان بايد مكاني مرجع براي نخبگان كشور باشد و دسترسي مناسب نخبگان و محققان در داخل و نيز تمامي افراد حتي خارج از كشوركه مي خواهند از ايران بدانند، بسيار حائز اهميت است. بزرگيان هم چنین در خصوص ثبت درست، حفاظت و مديريت اسناد و بهره برداري از آن ها مطالبی ارائه کرد.
هم چنین در پنجمين همايش ملي آرشيوي با رويكرد مديريت اسناد الكترونيكي مقالاتي با عناوين "شبكه معنايي اسناد الكترونيكي كشور"، "بررسي و ارائه پيشنهاد استقرار آرشيو ملي بر بنيان فناوري رايانش ابري"، "نقش سيستم مديريت اسناد الكترونيكي در اشتراك دانش"، "بررسي قالب هاي اسناد الكترونيكي در انواع مختلف و ظرفيت هاي حفاظت و نگهداري بلند مدت آن"، "تطابق استاندارد ياسا با بخش آرشيو سيستم اتوماسيون توليد و پخش صدا" و "بررسي نرم افزار مديريت اسناد الكترونيكي جك سام و قابليت هاي آن" ارائه شد.
گفتني است؛ در پايان اين مراسم از آرشيويست هاي نمونه سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سال 91 قدرداني شد./ص
برچسب ها: کتابخانه ، آرشیو ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار