عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی با اشاره به تشکیل فراکسیون هنر و رسانه در مجلس گفت: تشکیلات این فراکسیون دوسویه بوده و از طرفی بخش‌ نیازهای حرفه‌ای، صنفی و معیشتی رسانه‌ها و هنرمندان در آن ديده شده است.

بیژن نوباوه‌وطن نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاسیس فراکسیون هنر و رسانه در مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون اولین فراکسیون رسانه و هنر از ابتدای شکل‌گیری مجلس تا کنون است.
 
وی در مورد نحوه و اساس شکل‌گیری این فراکسیون در مجلس بیان کرد: اساس شکل‌گیری این فراکسیون برپایه اهمیت رسانه‌ها است، زیرا امروز رسانه‌ها جامعه‌ساز بوده و از طریق آنها است که هر مسئله‌ای بیان می‌شود
 
نوباوه ادامه داد: بعد از جامعه خبرنگاری ارتباط با نمایندگان یکی از اصولی است که اطلاعات صریح و روشن از ناب‌ترین منابع  یعنی نمایندگان مردم استخراج می‌شود که در همین راستا ارتباطات رسانه‌ها با نمایندگان را بسیار ضعف دیده که همين امر دليل تشکيل اين فراکسيون است.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در ادامه اظهار داشت: خبرنگاران بدون سازماندهی فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند که این مسئله باعث مشکلاتی می‌شد از جمله اینکه در برخی موارد شاهد این بودیم برخی‌ طرح‌ها و لوایح بدون اطلاع خبرنگاران به صحن آمده و در مورد آن هیچ اطلاعی در دسترس خبرنگاران قرار نمی‌گیرد.  
 
وی در ادامه بیان کرد: خبرنگاران اطلاع دقیقی از ظرفیت‌های علمی و تخصصی نمایندگان نداشته و اصولا تعداد محدودی از نمایندگان هستند که اصحاب رسانه به آنها مراجعه کنند در حالی که تخصص نمایندگان بسیار بالاست اما متاسفانه ظرفیت آنها شناخته شده نیست.  
 
نوباوه اظهار داشت:‌ موارد ذکر شده ضرورت نگاه جامعی را ایجاد می‌کرد تا بتوانیم حمایت‌های هر دو گروه یعنی هم رسانه و نمایندگان مجلس و هم نمایندگان به رسانه و جامعه هنر را به هم نزدیک کند.  
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تشکیل فراکسیون هنر و رسانه در مجلس بیان کرد: تشکیلاتی که برای این فراکسیون در نظر گرفته‌ایم دوسویه است و از طرفی هم بخش‌ نیازهای حرفه‌ای، صنفی و هم معیشتی رسانه‌ها و هنرمندان مدنظر است تا بتوان در بحث بودجه و گرفتن امکانات و بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه و به طور کلی مسائلی که می‌توان در مجلس دنبال کرد به سرانجام برسد.
 
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار