استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله انتخابات پيش رو عنوان كرد: انتخابات در كشور ما بايد بر مبنای كرامت برگزار شود و در سياست ما نيز محور بايد اخلاق و درستی حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت‌الاسلام حسين دست‌پروری، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه، دیروزدر همايش اخلاق انتخاباتی و انتخابات اخلاقی كه در محل پرديس دانشگاه فرهنگيان شهيد هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار كرد: در انسان توانايی‌هايی وجود دارد كه در هيچ موجود ديگری اين توانايی‌ها ديده نمی‌شود.

 

وی با بيان اينكه خداوند در قرآن كريم خطاب به انسان می‌فرمايد: «همه چيز را برای تو خلق كردم و تو را برای خودم خلق كردم»، عنوان كرد: در قرآن سه مطلب راجع به انسان بيان شده آنجا که می‌فرمايد: «خلق لكم»، «جعل لكم» و «سخر لكم» و همه اينها منجر می‌شود به عقل، آزادی، اختيار و اراده‌ای كه در انسان وجود دارد و وی را از ساير موجودات ديگر متمايز می‌كند.

 

حجت‌الاسلام دست‌پروری با اشاره به توانمندی انسان در مديريت اعمال و رفتارش و همچنين استعدادهای موجود در وجودش خاطر نشان كرد: موجودات ديگر روی كره زمين كارهايشان را به صورت اختياری انجام نمی‌دهند و اين انسان است كه می‌تواند با مديرت استعدادهايش كارهايش را انجام دهد.

 

وی همچنين با اشاره به نخستين آياتی كه بر پيامبر(ص) نازل شده است و همچنين نخستين سوره كتابت شده در قرآن كريم اظهار كرد: خداوند متعال در قرآن كريم بارها بر روی كلمه «رب» تاكيد كرده است.

 

استاد اخلاق حوزه علميه توضيح داد: «رب» به معنای رشد، در بين اسماء خداوند بيش از ديگر اسماء آورده شده است و اين به دليل تاكيد اسلام بر رشد انسان است.

 

وی همچنين با اشاره به مسئله انتخابات پيش رو عنوان كرد: انتخابات در كشور ما بايد بر مبنای كرامت برگزار شود و در سياست ما نيز محور بايد اخلاق و درستی حاکم باشد.

 

حجت‌الاسلام دست‌پروری اظهار كرد: برخوردها در زمان انتخابات و تبليغات انتخاباتی بايد بر محور كرامت باشد و يكی از اين كرامات اين است كه وعده بيخودی به انسان‌ها داده نشود.

 

وی همچنين با اشاره به افرادی كه می‌خواهند رای بدهند، يادآور شد: موقع رای دادن بايد بدانيم كه کشورمان در حال حاضر در شرايطی است كه هم جهان استكبار و هم دنيای مستضعفان نگاهشان به آن است، بنابراين بايد تصميمی بگيريم كه دشمنان را نااميد و مستضعفان را اميدوار كنيم/س

برچسب ها: انتخابات ، بر ، مبنای ، کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.