نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که میزان بروز مقاومت به آنتی بیوتیک های انتخابی بیماری وبا در چند سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای یافته و به دنبال آن درمان بیماری با مشکلات زیادی مواجه شده است.

کمال بشارتی اصل، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری وبا که یک نوع بیماری اسهال حاد است می تواند در مدت زمان کوتاهی منجر به کم آبی شدید و حتی مرگ فرد مبتلا شود.

وی گفت: بررسی اخیراً در خصوص بروز مقاومت های دارویی در بیماری وبا صورت گرفته که در آن نمونه های جدا شده از آبهای آلوده و نمونه ها جدا شده از بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند.

بشارتی اصل تأکید کرد: نتایج این تحقیق نشان داد که میزان بروز مقاومت به آنتی بیوتیک های انتخابی بیماری وبا به ویژه در مورد بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی، افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

وی گفت: افزایش مقاومت به آنتی بیوتیک های انتخابی وبا، درمان این بیماری را با مشکل زیادی مواجه کرده است.

بشارتی اصل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماری وبا در روزهای گرم سال شیوع قابل ملاحظه ای می یابد توجه جدی برای پیشگیری از ابتلا به وبا به ویژه از طریق رعایت اصول بهداشتی در مصرف آب و مواد غذایی بسیار ضروری خواهد بود./ح
برچسب ها: آنتی بیوتیک ، وبا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار