کاشان این روزها شلوغ‌تر از هر ایامی دیگری است. مراسم زیبای گلاب‌گیری در حال انجام است. آیین سنتی که برای بسیاری از موسسات گردشگری محلی برای درآمدزایی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از بازار خبر ؛دفاتر توریستی و گردشگری پر فت و آمدتر از همیشه به نظر می‌رسد. بازار تورهای یک روزه داغ شده است. اما مقصد فقط یک جا است؛ قمصر یا نیاسر کاشان.

مراسم زیبای گلاب‌گیری کاشانی‌ها همه ساله در چنین ایامی از بهار انجام می‌شود. جشنواره‌ای از گل‌های بهاری که بیننده را مجذوب خودش می‌کند. این شیفتگی به حدی است که سال به سال تعداد افرادی که مشتاق دیدن آن هستند افزوده می‌شود.

تجهیزات سفر
از آنجایی که این تور یک روزه و از نوع سبک محسوب می‌شود، ملزومات خاصی طلب نمی‌کند. مثل همیشه کارت شناسایی، کفش راحت، یک بادگیر و یک کاپشن محض احتیاط به همراه داشته باشید. اگر دارویی را مصرف می‌کنید، حتماً آن را همراه داشته باشید.

همیشه این احتمال را بدهید که این تور یک روزه به مشکلاتی بربخورد و زمان آن بیشتر شود.
یادتان باشد حرفه‌ای‌ها همیشه کرم ضد آفتاب، کلاه، چند تکه شکلات، عینک دودی و یک قمقمه آب با خود حمل می‌کنند.

تور را تنها به بازدید از مراسم منحصر نکنید. کوشک، چشمه اسکندریه، غاردست کن، چهار طاقی و آبشار نیاسر، باغ گل‌های محمدی و باغ فین هم می‌تواند لذت‌بخش باشد.

قمصر معمولاً جاذبه تاریخی و گردشگری ندارد. بنا بر این پیشنهاد می‌شود مسیر 3 کیلومتری قهرود تا مزارع را پیاده‌روی کنید.

قیمت

اینطور به نظر می‌رسد قیمت پایه برای تورهای یک روزه گلاب‌گیری از 40 تا 45 هزار تومان شروع می‌شوند. یادتان باشد این مبلغ شامل هزینه رفت و برگشت و دو وعده غذا می‌شود. البته در صورتی که مدت زمان تور بیشتر شود و کار به اقامت هتل نیز کشیده شود، هزینه فوق افزایش پیدا می‌کند.

حتی برخی از موسسات نیز هزینه‌ ورودی‌ها و بیمه توریست‌ها را نیز با همین مبلغ پرداخت می‌کنند.

 

برچسب ها: کاشان ، آیین ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.