با توجه به گرم شدن هوای بهاری و اوج گیری فعالیت های زراعی ، میزان رهاسازی آب سد سفيدرود به کانال ها و شبکه های آبیاری و شاليزارهای گیلان در 8 روز آينده افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، استاندار گیلان ، از آبرسانی کامل به اراضی کشاورزی زیر پوشش سد سپيدرود در چند روز آینده خبر داد. .
کیهان هاشم نیا با بيان اينكه در حال حاضر به طور ميانگين نیمی از 238 هزار هکتار شالیزار گیلان نشاکاری شده است افزود : با همت كشاورزان در 8 روز آينده اين رقم به بيش از 99 درصد می رسد و تلاش خواهد شد آب مورنیاز مزارع برنج از طریق شبکه های سد و دیگر منابع آبی تأمین شود .
وی تصریح کرد : برای تأمین آب زراعی استان علاوه بر شبکه های سد سپیدرود ، هم اكنون 600 ايستگاه پمپاژ و چاه عميق توسط شركت آب منطقه ای و 118 ايستگاه پمپاژ توسط جهاد كشاورزی فعال است .
استاندار گیلان ، به افزايش 6 درصدی سطح زيركشت برنج در فصل زراعی جديد در استان اشاره کرد و یادآور شد : با توجه به قيمت مناسب برنج ، استقبال كشاورزان برای كشت اين محصول بسيار مطلوب بوده و اين مهم گامی مثبت در جهت تحقق خودكفايی برنج كشور است .
هاشم نيا از شالیکاران خواست نسبت به تكميل نشاء برنج در مزارع خود اقدام و در استفاده از منابع آبی استان صرفه جویی کنند./س

برچسب ها: آبرسانی ، شالیزار ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.