مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي با اشاره به ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی گفت: برای مقابله با تحریم‌ها با محوریت شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی فعالیت‌های مختلفی چون دستیابی به دانش بومی سازی فن‌آوری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ رمضان اولادي  در دهمين همايش بين المللي IPF با بيان اين مطلب که پايداري هر صنعتي مستلزم شناخت عوامل کليدي در صنعت پتروشيمي است، افزود: براي شناخت عوامل کليدي ترسيم نفت راه به توسعه اين صنعت کمک مي کند که اين امر براساس فاکتورهاي شرايط اقتصادي جهاني صورت مي گيرد.
 
وي تصريح کرد: تحولات بازار انرژي، نرخ خوراک و عواملي توليدي در شکوفايي صنعت پتروشيمي تاثيرگذار است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به این‌که برگزاری این همایش در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است گفت: این همایش با هدف شناخت متقابل و معرفی توانمندی‌های صنعت ایران پایه گذاری شده است و امکان تعامل سازنده با همه شرکت‌های عرضه کننده فن‌آوری را فراهم می‌کند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی با فراز و فرود همراه است که تحت تاثیر بازار و اقتصاد قرار می گیرد. ارتقای رقابت پذیری از اصول رشد کشورها بوده و صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر مزیت‌های نسبی و منابع هیدروکربنی و نیروی کارآمد گام بلندی را برای اول شدن در منطقه از نظر ارزش تولیدات در سال 1404 برداشته است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این‌که از ابتدای برنامه چهارم 40 میلیون تن به ظرفیت نصب شده پتروشیمی افزوده شده است گفت:‌ از سال 84 تا 91 99 میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش 66 میلیارد دلار صادر شده و 68 میلیون تن به ارزش 498 هزار میلیارد ریال در داخل فروخته شده است.
 
اولادي با اشاره به اينکه ظرفيت نصب شده پتروشيمي در سال گذشته 57 ميليون تن است، گفت: در ابتداي سالجاري با بهره برداري از طرح هاي جديد، ظرفيت نصب شده به مرز 60 ميليون تن رسيد.
 
مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي، سهم صادرات غير نفتي را 35.7 درصد اعلام کرد و افزود: سهم توليد محصولات پتروشيمي در خاورميانه 24.5 درصد و در جهان 2.4 درصد رسيده است.
 
وي خاطرنشان کرد: تعامل و تبادل اطلاعات با شرکت هاي داخلي و خارجي، تحولات بازار انرژي، تکنولوژي و سرمايه گذاري زمينه اي براي رسيدن به مقياس جهاني کمک کند.

مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي با بيان اينکه در اين همايش 55 مقاله براي سخنراني انتخاب شده است، تصريح کرد: براي نخستين بار بخاطر کثرت شرکت کنندگان و تعداد سخنرانان، اين همايش به طور همزمان در دو سالن برگزار مي شود.

وي رويکرد زنجيره ارزش افزوده در پتروشيمي، معرفي قطب هاي شبکه پتروشيمي، بکارگيري فناوري صنعت پيشرفته، بهينه سازي واحدهاي نوآوري پتروشيمي، ارتقاي کيفيت محصولات توليدي را از محورهاي اين همايش ياد کرد.
 
وي خاطرنشان کرد: در اين همايش 7 کارگروه تخصصي برگزار مي شود، همچنين براي شرکت کنندگان در اين همايش تور تهرانگردي و بازديد از منطقه عسلويه پيش بيني شده است.

وی با اشاره به ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی اظهار کرد: برای مقابله با تحریم‌ها با محوریت شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی فعالیت‌های مختلفی چون دستیابی به دانش بومی سازی فن‌آوری انجام شده است.
 
اولادی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور تعدادی از فن‌آوری‌های کاربردی چون تبدیل متانول به پروپلین بومی سازی شده است.
 
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پایان خاطرنشان کرد:‌ با وجود همه تهدیدها ما متعهد و مصم هستیم که با اتکا به خود به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم و درصحنه بین المللی نقش برجسته داشته باشیم.
 
اولادي اظهار داشت: با توجه به محدوديت ها و تحريم هاي بين المللي اعمال شده IPF با معرفي قطب ها و پارک هاي پتروشيمي با رويکرد تکميل زنجيره محصولات، به معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري مي پردازد که مي تواند همکاري هاي داخلي و بين المللي را ارتقاء بخشد.
 
اين حرکت در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، فرصت سازي از تحريم ها مبتني بر دانش و استعدادهاي داخلي و توسعه همکاري با کشورهاي دولت براي مقابله با فشارهاي اقتصادي است.
 
گفتني است؛ دهمين همايش بين المللي پتروشيمي ايران (IPF) در روزهاي 23 و 24 ارديبهشت ماه در سالن هاي همايش هاي صدا و سيما برگزار مي شود.

دهمین همایش بین المللی پتروشیمی از سایت iranpetrocehemialforum.com به صورت زنده پخش می‌شود./ر
برچسب ها: شهرک ، تخصصی ، پتروشیمی ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار