رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سرما به 20 هزار هکتار از باغات پنج شهرستان استان دو هزار و 900 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدیان امروز در حاشیه بازدید خود و معاونان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از باغات خسارت دیده از سرمای بهاره در شهرستان بناب افزود: براساس برآورد کارشناسان کشاورزی، 20 هزار هکتار از باغات شهرستان‌های بناب، ملکان، مراغه، اهر و مرند به طور متوسط 20 تا 100 درصد دچار خسارت شده‌اند.

وی کل میزان خسارت وارده در اثر سرمازدگی را در سطح باغات آذربایجان‌شرقی بالغ بر 290 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان خسارت به 6 هزار هکتار باغات بناب بالغ بر 72 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: خسارت محصولات و اراضی بیمه شده توسط کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی برآورد و پرداخت خواهد شد، ولی در تلاش هستیم تا خسارات افراد بیمه نشده نیز مساعدت شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: غرامت سرمازدگی محصولات کشاورزی پس از ارزیابی سریعاً پرداخت می‌شود.

شمس گفت: خسارات وارده به محصولات کشاورزی درسطح استان توسط کارشناسان بیمه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و آنهایی که به طور 100 درصد خسارت دیده‌اند، سریعاً نسبت به پرداخت غرامت آنها اقدام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص سایر خسارت‌های وارده به باغات، کارشناسان امر موارد را بررسی و در زمان برداشت محصولات کشاورزی خسارت وارده به آنها برآورد و پرداخت خواهد شد.

شمس ادامه داد: در پی وقوع سرمای بهاره کشاورزان استان غافلگیر شده و فرصت مقابله با این حادثه طبیعی را برای نجات محصولات خود نیافتند./س

 

برچسب ها: سرما ، باغ ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.