بیش از 20 نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان رد صلاحیت شده‎اند و حدود 15 نفر انصراف داده‎اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بر اساس شنیده‎های خبرنگار باشگاه در فرمانداری گرگان بیش از 20 نفر از داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان رد صلاحیت شده‎اند.

همچنین شنیده می‎شود که حدود 15 نفر نیز انصراف خود را به صورت رسمی اعلام کرده‎اند.

بر اساس این گزارش انتخابات این دوره در کل استان گلستان نیز به صورت دستی یا سنتی برگزار می‎شود و واژه انتخابات الکترونیک برای این دوره در استان گلستان استفاده نخواهد شد.

215 شعبه اخذ رای در گرگان فعال خواهد شد

این در حالی است که فرماندار گرگان در خصوص اینکه چه تعداد شعب اخذ رای و نیروی اجرایی در روز انتخابات فعال خواهد بود ،گفت: برابر انتخابات گذشته و پیش‎بینی‎های تا به این لحظه تعداد 215 شعبه اخذ رای که 65 شعبه در بخش مرکزی، 47 شعبه در بخش بهاران و 103 شعبه در شهرستان گرگان فعال خواهد شد تا فرآیند اخذ رای با کمترین مشکل انجام شود.

حیدر علی احمدی بیان کرد: در حوزه اجرا نیز مطابق استاندارد و ترکیب انتخابات گذشته در هر شعبه اخذ رای با عوامل انتظامی هفت نفر نیروی اجرایی حضور خواهد داشت که تعداد شعب و تعداد نیروی به کارگیری در شعبه با نظر هیئت اجرائی قابل تغییر خواهد بود.

داوطلبان و مردم از هرگونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند

فرماندار گرگان عنوان کرد: به داوطلبان و مردم بصیر و ولایت‌مدار شهرستان گرگان توصیه می‎کنم از هرگونه حاشیه‌سازی و مسائلی که منجر به بروز چالش‎های احتمالی و پایین آمدن سطح آرامش جامعه در ابعاد مختلف و حوزه‎های گوناگون می‎شود، پرهیز کنند و فقط تمرکز خود را بر حضور گسترده و فراوان در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: همه ما باید به منظور روی کار آمدن ریاست جمهوری و شورای اسلامی مقتدر و کارآمد با پشتیبانی آرای حداکثری تلاش همه جانبه خود را داشته باشیم تا با بالا بردن سطح حضور بیش از پیش «حماسه سیاسی» بزرگ را در سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» رقم بزنیم.

800 نفر بر انتخابات شوراها در گلستان نظارت می‎کنند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گلستان نیز در گرگان اظهار داشت: در مجموع در سطح استان گلستان 800 نفر به عنوان نیروی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مشخص شده و وظیفه نظارت بر اجرای انتخابات شهر و روستا را برعهده دارند.

سلیمان عباسی ادامه داد: این 800 نفر در تلاش هستند تا با اجرای درست و با کیفیت در بحث نظارت بر انتخابات شهر و روستا عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند تا انتخابات آرام و با کیفیتی را برگزار کنیم.

کاندیداها از فعالیت زودهنگام پرهیز کنند و به قوانین انتخابات مسلط باشند

عباسی بیان کرد: اگر تخلفی صورت بگیرد، مردم و دست‌اندرکاران اجرای انتخابات و یا هر شخص دیگری که متوجه تخلف شود، می‎تواند به صورت کتبی یا تلفنی موضوع را به هیئت‎های نظارتی که در شهرستان‎ها و در بخش‎ها قرار دارند، اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع بلافاصله پیگیری شود.

وی ابراز کرد: از همه کاندیداها و مردم انتظار داریم با توجه به شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه به جایگاه انتخابات و با حضور بسیار خوب و مؤثر یک انتخابات آرام و بدون تنش و پرشور را داشته باشیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان یادآور شد: کاندیداها توجه کنند که از فعالیت‎ها و تبلیغات زودهنگام، اعمال خلاف مقررات و مسائل از این دست دوری کنند، به قوانین مسلط باشند، قوانین انتخاباتی را خوب مطالعه کنند تا دچار تخلفی نشوند که منجر به این شود از صحنه انتخابات حذف شوند.

 شهرستان گرگان شورای شهر 13 نفره و شهر جلین و سرخنکلا شورای پنج نفره خواهد داشت.

همچنین شهرستان گرگان دارای 94 روستا است که در این انتخابات 334 نفر به عنوان اعضای اصلی و 188 نفر به عنوان اعضای علی‎البدل انتخاب می‎شوند./ج1

برچسب ها: گرگان ، صلاحیت ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.