۳۲ پروژه عمرانی، کشاورزی، تولیدی، راهسازی، برقرسانی و خدماتی تولیدی ویژه هفته دولت با حضور معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان چابهار، قشر‌های مختلف مردم و مسوولان در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان چابهار افتتاح و بهره‌برداری شد.

دادکریم بلوچ معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان چابهار   اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در هفته دولت شاهد افتتاح کارخانه تولیدی شن و ماسه روستای کوهدیم بخش پلان بودیم که این طرح مهم توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم را در پی داشته است.

وی افزود: توسعه برق روستایی در ۲۶ روستا با بهره مندی جمعیتی بیش از ۴۸۰ خانوار از دیگر طرح‌ها بود که ۶ پروژه برقرسانی با اعتباری بیش از ۲۱۰ میلیارد هزینه شده است.

وی گفت: همچنین آسفالت معابر به متراژ ۳۰ هزار مترمربع، احداث پل چهار دهانه در بلوار امام خمینی (ره) با اعتبار۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و مشارکت‌های مردمی از دیگر طرح‌ها در بخش پلان بود.

وی به افتتاح ۲ طرح کشاورزی در چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: یک واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه‌ای و جاده دسترسی به مزارع به طول هزار و ۴۷ متر به بهره‌برداری رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان چابهار اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است.

بلوچ با بیان اینکه نیاز سالانه شهرستان چابهار به گوشت مرغ حدود پنج هزار و ۳۰۰ تن است، افزود: با افتتاح این واحد مرغداری و سایر واحد‌های فعال در سطح شهرستان چابهار ۱۴ درصد از نیاز سالانه برآورده می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تامین گوشت مرغ نیاز شهرستان حداقل به احداث ۳۰ واحد مرغداری جدید است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان چابهار بیان کرد: برای ارتقای ضریب خوداتکایی شهرستان به گوشت مرغ در حال حاضر ۱۰ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه و توان تولید هزار و ۸۰۰ تن گوشت در سطح چابهار در حال ساخت است که در مجموع ۴۵درصد از نیاز سالانه به گوشت مرغ شهرستان را تامین خواهد کرد.

۳۲ طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان چابهار افتتاح و بهره برداری شد

بلوچ تصریح کرد: ۹۲ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۱۲۴ هزار میلیارد ریال در سطح شهرستان چابهار در حال افتتاح و یا کلنگ زنی است که بیشتر این طرح‌ها در روستا‌ها و حاشیه شهر چابهار هستند که باعث ارتقا شاخص‌های عمرانی می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش پلان چابهار ۳۱۵ مسکن روستایی ویژه افراد بی بضاعت و ۲۴ هزار مترمربع طرح هادی با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار