سینمای امروز با تمرکز بر نمایش تاریکی‌های اجتماعی از نشان دادن نکات مثبت جامعه جا مانده است.

"قوی‌تن" کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص کارکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای امروز بر روی معضلات اجتماعی متمرکز شده و این مشکلات را با جنس خودش به تصویر می کشد و زشتی را به گونه ی بدی‌نشان می دهد.
وی افزود: کشورمان چند سالی مشغول به نمایش شرایط نامناسب و ناهنجاری‌ها شده و آدم ها را به صورت بدی نمایش می‌دهد همه سینماگران به صورت یکسان به یک سمت گرایش پیدا کرده‌اند و شبیه به هم فیلم می سازند.
"رویین‌تن" ادامه داد: هر کس باید زاویه دید مخصوص به خودش را داشته و دارای تنوع دیدگاه و تصویر باشیم و مردم هم از این طریق نکات و درس‌هایی که باید از فیلم می‌گیرند.
وی هم چنین در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره اظهار داشت: جشنواره در مجموع هیچ وقت نسبت به سال های قبلا نزول نداشته و برگزاری آن سال به سال بهتر شده و در واقع استوارتر‌ و وسیع‌تر عمل کرده است.
وی افزود: باید توجه داشت که انتظارات مردم، اهل رسانه، اصل فن و هنر، روشنفکران و فرهنگیان نسبت به 10 سال گذشته از سینما بالا رفته و امروز وقتی توان ساختن فیلمی را همانند 15 سال پیش نداریم تا مثل گذشته بفروشد بنابراین از برگزاری جشنواره نسبت به سه دوره قبل هم انتظار پیشرفت نیست.
"رویین‌تن" هم چنین با اشاره به تعطیلی خانه سینما ادامه داد: هنرمندان برای رفع مشکلاتشان‌ نمی‌دانستند به کجا مراجعه کنند به طور مثال یک فیلم‌بردار چهار تا فیلم بالن کارکرده‌ بود اما جای مشخصی را برای تشکیل پرونده نداشت.
وی خاطر نشان کرد: البته از طرفی خانه ی سینمای ما عملکرد واقعی را از خود ارائه نمی‌کرد من خودم نیز به روند خانه سینما معترض بودم و هیچ اثر‌بخشی برای ما به جزء افراد دارای پرونده نداشت هیچ‌کس با تشکیل دوباره خانه ی سینما مخالف نیست اما طبق قوانینی که به نفع هنرمندان باشد./ص
برچسب ها: قوی تن ، سینما ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار