علي قوي تن گفت: بسیاری از داوران جشنواره امسال که با ورود سرمایه های دولتی به سینما مخالفت می‌کردند خودشان با چنین سرمایه هایی فیلم می‌سازند.

علی قوی تن کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در واکنش به کاندیدا شدن فیلم "مثل یک عاشق" برای بهترین کارگردانی در جشنواره چین گفت: بسیاری از کاندیداهای این جشنواره فیلم های ساخت ایران نیستند و این در حالی که بخش های اعظمی از قسمتهای یک فیلم به عنوان نماینده ای از ایران باید در داخل کشور ساخته شود.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به هجوم فرهنگی کشورهای بیگانه و اعمال سیاست های آنها در این جهت انتخاب چنین آثاری قابل پیش بینی است.
این کارگردان عنوان کرد: در حال حاضر محتوای سیاسی آثار به عنوان اولویت اول کشورهای بیگانه قرار می‌گیرد و ابعاد سیاسی آن اثر را در جهت پی گیری منافع در نظر می‌گیرند.
قوی تن بیان کرد: در چنین جشنواره هایی در صورت ساخت یک اثر با محتوای مسائل انسانی توجهی صورت نگرفته و تنها در پی نشان دادن مشکلات و کمبودهای کشور هستند.
وی اظهار داشت: حمایت دولت هیچ گاه نباید از سینما کم شود و دولت باید با جدول بندی فیلمها و تزریق سرمایه به سینما آن را از این وضعیت در آورد.
قوی تن عنوان کرد: بسیاری از داوران جشنواره که دم از توقف ورود چنین سرمایه ای می زدند خودشان با سرمایه های دولتی فیلم می سازند.
این کارگردان ادامه داد: هنگام بدهکاری سینمای ایران به بانک ها شاهد کمک دولت برای رفع این بدهی ها بودیم و این سخن داوران جشنواره تنها در حد حرف است./ي2

برچسب ها: قوی تن ، سینما ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار