در آستانه انتخابات رياست جمهوري، اخلاق انتخاباتي در برنامه «نقد و نظر» راديو معارف بررسي مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ در آستانه برگزاري يازدهمين انتخابات رياست جمهوري و ضرورت ايجاد بستري مناسب براي خلق حماسه سياسي توسط مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي، راديو معارف در برنامه «نقد و نظر» به بررسي اخلاق انتخاباتي مي‌پردازد. 
انتخابات اخلاقي، از آشكارترين جلوه‌هاي سياست اخلاقي، و سياست اخلاقي، ميدان عملي شدن بسياري از ارزش‌ها و فضايل اخلاق اجتماعي است. كشور ما، به يمن برقراري نظام مقدس جمهوري اسلامي، به طور ميانگين هر سال شاهد يك انتخابات مردمي بوده است. 
افتخارآميزتر اين كه انتخابات برگزار شده در كشور ما، از نظر رعايت اخلاق و موازين اخلاقي، در مقايسه با بسياري از كشورها، درخشان‌ترين سابقه را بر جاي گذاشته است. اما نبايد فراموش كرد كه بداخلاقي‌هاي انتخاباتي، هر چند اندك، به هيچ روي زيبنده جامعه اسلامي متمدن و فضيلت‌گراي ما نيست، و نيز با مقاصد عالي حكومت اسلامي سازگار نيست؛ حكومتي كه همه اركان تصميم‌گيري و مديريت آن را بايد مؤمنان و صالحاني تشكيل دهند كه قرآن كريم، فراهم‌سازي زمينه‌هاي والاترين ارزش‌هاي اخلاقي در حيطه‌هاي فردي، اجتماعي و الهي را به دست و همت آنان نويد داده است. بدين دليل ، مهم‌ترين رسالت رسانه‌ ملي از جمله راديو معارف، ايجاد بستري مناسب براي رعايت اخلاق در انتخابات  است. 
به همين دليل راديو معارف تلاش مي‌كند در برنامه «نقد و نظر» با كمك كارشناسان خبره از جمله آقايان دكتر عبدالوهاب فراتي مديرگروه علوم سياسي پژوهشكده علوم و انديشه سياسيو حجت الاسلام روح الله شريعتي، از پژوهشگران اين پژوهشكده،  نقش اخلاق در انتخابات و رعايت ارزش‌ها و اصول اخلاق اسلامي در اين فرآيند متعالي اجتماعي و سياسي را بررسي مي‌كند كه از 22 ارديبهشت 92 تا بعد از ايام انتخابات ، هر يكشنبه از راديو معارف پخش مي‌شود. 
برنامه «نقد و نظر» كاري از گروه انديشه و حكمت به سردبير تهيه كنندگي علي برخورداري و اجراي كارشناسي جواد پورروستايي، يكشنبه‌ هر هفته از ساعت 14:45 از راديو معارف تقديم شنوندگان فرهيخته مي‌شود. 
علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت برنامه‌هاي پخش شده مي‌توانند به صفحه اختصاصي برنامه «نقد و نظر» در سايت راديو معارف مراجعه كنند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار